annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Melding "Accu is ongeschikt. Gebruik het juiste type" Nex-6

profile.country.nl_NL.title
Marruk8865
Bezoeker

Melding "Accu is ongeschikt. Gebruik het juiste type" Nex-6

Ik heb vorige maand mijn Sony Nex-5 verkocht en een Nex-6 voor in de plaats gekocht.

Ik had bij de Nex-5 4x de originele Sony NP-FW50 accu. Helemaal geen problemen mee gehad.

Ook na de Nex-6 een maand intensief te hebben gebruikt alles prima in orde. Totdat ik een week geleden de firmware-update ivm de SEL18200 heb uitgevoerd. Tijdens het updaten kreeg ik 3x de melding "Accu is ongeschikt. Gebruik het juiste type" Pas nadat ik de 4e accu in de camera had gedaan kon ik de update voltooien. Daarna heb ik alle accu's weer in de camera gedaan en was alles weer prima. Echter, vandaag kreeg ik plotseling dezelfde melding weer. Dat terwijl de accu erin zat welke ik de laatste dagen gebruikt had.

Uiteraard ben ik weer de accu's gaan verwisselen. Nu lijkt het dat 2 van de 4 accu's deze melding geven. Wat het geheel nog vreemder maakt is dat het niet gelijk gebeurt maar na ongeveer een minuut. Dus als ik de camera aanzet zie ik gewoon beeld op het display en kan ik ook gewoon een foto maken. Na ongeveer een minuut verschijnt de melding in beeld en kan ik er verder dus niks mee. Ik snap er helemaal niks van. Heeft iemand hier een soortgelijke ervaring mee en zoja, wat kan ik er mee?

Tags (2)
12 ANTWOORDEN 12
profile.country.nl_NL.title
Marruk8865
Bezoeker

Ze passen bij mij wel gewoon goed in de lader en ze laden ook gewoon normaal op. De voorkanten zijn bij mij wel allemaal hetzelfde behalve 1 (een nepper) maar daarbij is de voorkant juist minder wazig dan bij de originelen.

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

De fake batterij paste wel in de lader, maar zat er veel losser in dan mijn originele batterij...Het opschrift en de geprinte code rechts onder zijn ook weggevers...

Beste dat je kan kopen zijn de duo verpakking via de sony website! Kost 130 euro voor 2 batterijen (zoek eens op 2NP-FW50)

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.nl_NL.title
Marruk8865
Bezoeker

Bij Dixons (neem aan dat dat wel gewoon de echte zijn) hebben ze nu ook een aanbieding. €47,99 per stuk. http://www.dixons.nl/fotografie-1/accu-s-grips-batterij-laders/batterij-accu/2890528/sony-np-fw50-ac...