annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sensor Nex 6

profile.country.nl_NL.title
usblack
Nieuw

Sensor Nex 6

Ben sinds een maand in het bezit van een Sony Nex6 en moet nou al constateren dat de sensor vuil is. Geen stof maar vijftal ronde plekken. Hoe kan dit al terwijl de camera nauwelijks nog gebruikt is?

Bij voorbaat dank voor een antwoord.

F. Teurlings

Message was edited by: usblack

Message was edited by: usblack

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

In elke camera met bewegende delen is er smering (olie, vet) aanwezig. Het kan soms gebeuren dat er teveel gedoseerd is of niet juist bij fabricage.Is bij bv een aantal Nikon DLSR's een bekend euvel (en dat in het duurde segment!).

Ik zou ermee naar de verkopert terug gaan: dit is zonder meer garantie. Mi zelfs iets wat BUITEN garantie kostenloos verholpen moet worden.

Willem
NEX6
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik ben toch niet helemaal eens met het garantie verhaal :slight_smile:

Heb je nog andere nex lenzen? Bij elke wissel komt er stof binnen, zelfs gewoon eens de lens eraf draaien zorgt al voor stof...Maar het is een feit bij alle merken dat de sensor niet schoon uit de fabriek komt...

Persoonlijk zou ik mij de moeite besparen om naar de winkel te gaan om toch maar te horen dat het even goed aan de gebruiker kan liggen. Natuurlijk, als de verkoper prima service levert, doet hij het even snel voor jou!

Verder is stof onmogelijk te vermijden, koop een blazertje, en je kan zelf eens schoonblazen! Als het echt vuil is, zal het met de natte methode moeten...maar dat is andere (dure) koek :laughing:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.nl_NL.title
usblack
Nieuw

Bedankt voor jou antwoordt. Echter weet ik wat stof op de sensor is en hoe dit te verwijderen. Voor mijn Nec in het bezit geweest van diverse DSRL toestellen. Echter dit is geen stof het lijkt meer op olie. Het zijn een zevental ronde plekken. Zelf ga ik hier niet mee aan de slag maar laat dit vakgericht gebeuren..

profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

Portmixus,


Je hebt het nu een beetje mis.


Zoals OP aangegeven heeft waren het ronde vlekjes, dus GEEN STOF en daarnaast zou ik voor STOF NOOIT een blazer gebruiken, je verspreidt de stof dan alleen maar door je hele toestel en komt er niet van af, Een ZUIGER zou beter zijn, maar is zo'n fragiel sensortje niet tegen bestand. Blijft reiniging over, zelf of uitbesteden.

Heb het nog nooit zelf gedaan en ZAL dat ook niet doen, zeker met een gerenommeerd bedrijf als ChipClean in de buurt.

Willem
NEX6