annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

LA-EA4 adapter en 70-300G SSM lens praten niet met elkaar . . .

profile.country.NL.title
ESidriver
Lid

LA-EA4 adapter en 70-300G SSM lens praten niet met elkaar . . .

Beste Sony Alpha liefhebbers,

 

Ik loop tegen een klein probleempje aan met mijn nieuwe Sony A7. 

 

Als fanatiek Sony gebruiker (A77 en A900) heb ik in de loop van de jaren een mooie A-mount lenzenverzameling opgebouwd en die wil ik graag gaan gebruiken op de nieuwe camera. 

 

Ik heb gisteren een tweedehands LA-EA4 adapter op de kop getikt en voor 90% van mijn lenzen werkt hij perfect. Alle SAM lenzen doen het prima en zelfs mijn oude Minolta glas werkt op de A7. Een lens wordt helaas niet herkend door de adapter: mijn SAL70300G. Nu is dat net een van de lenzen die ik graag wil gebruiken op de A7 . . . balen dus.  Wanneer ik de lens aansluit blijft het LCD eerst even zwart en daarna komt de informatie/beeld terug maar wordt de lens niet herkend en schakelt de camera over op handmatige instellingen.  

 

De A7 draait op de laatste 2.0 firmware en de contacten zijn prima. Ik heb al opnieuw opgestart en de AF/M knop op de lens heen weer geklikt. Op de A900 werkt de lens overigens zonder problemen. 

 

Iemand een idee? 

 

Leuke combi trouwens de A7 en de A900 . . . nu nog op zoek naar een tweedehands A6000 🙂

Tags (3)
22 ANTWOORDEN 22
profile.country.NL.title
lyveldh
Lid

Hartelijk dank, ik ga het goed bestuderen. Ik heb inmiddels de 100-400 voor mijn A9, maar heb nog veel A-lenzen waarvoor een adapter fijn zou zijn

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi! 

 

Ja klopt hoor, op de eerste serie A7 wilde het nog wel eens voorkomen dat de La-Ea4 voor een bepaalde lens beter werkte. Ik ben alleen even kwijt voor welke lenzen dat gold. 

 

Groet!

Antonette

profile.country.NL.title
lyveldh
Lid

Het wordt heel erg goed uitgelegd. Alleen voor de A7R is altijd de La-Ea4 het beste, voor mijn SSM lenzen op de A9 is inderdaad de La-Ea3 het beste. Ik heb die nu besteld. Voor mijn 50 1.4 lens zou de La-Ea4 het beste zijn, maar die zal ik op de A9 waarschijnlijk niet zo snel gebruiken en bovendien is dan de AF niet echt noodzakelijk.