annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Is dit miscchien een idee?

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Is dit miscchien een idee?

verwijderd

17 ANTWOORDEN 17
profile.country.NL.title
Amal_S
Moderator

Beste Tjardi,

Bedankt voor je suggesties en ik zal deze ook zeker doorgeven aan het team.

We stellen alle feedback op prijs en waarderen je bijdragen aan dit forum.

Met vriendelijke groet,

 

 

Amal_S
profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Ik zou wel interesse hebben in een gids (wellicht bestaat dat) over het instellen van alle videoprofielen voor mijn a6300.

Ik laat het altijd standaard staan omdat ik echt niet begrijp wat ik doe als ik dingen verander.

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd

 

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Het punt is dat nergens echt goed uitgelegd wordt wat iets doet.

Ik wil weten wat iets doet, ik gebruik geen instellingen waar ik niet snap wat ze doen.

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd

 

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Het punt is inderdaad dat de standaard instellingen doorgaans prima zijn. En anders kan ik altijd nog in premiere pro dingen veranderen.

Ik ben echt heel tevreden over de a6300 als (video) camera.

 

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
profile.country.NL.title
martinh123
Lid

@pieterlj

 

Misschien dat jij heir meer aan hebt, wel in het Duits maar ze laten in ieder geval zien hoe je de camera insteld.

https://youtu.be/B2Txm6lTVCU

 

Deze knaap laat alles zien van Sony camera's en lenzen ook het gebruik van adapters als je lenzen van een ander merk gebruikt.

 

Maar zal mij er niet te veel mee bemoeien ben ook maar een amateur en geen prof

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd

 

profile.country.NL.title
martinh123
Lid

Het belangrijkste is bij filmen en fotograferen dat de camera zo goed mogelijk is ingesteld.

Dan bedoel ik hoofdzakelijk belichting.

 

Verder ga je tijdens het nabewerken verschillende profielen uitproberen maar mag aannemen dat je dat wel weet.

Dan bedoel ik niet de instellingen die je in de camera doet, dat is het begin, het eindresultaat bereik je met nabewerken.

Daar zijn trouwens in de filmindustrie speciale mensen voor die dit doen.

 

Zo bewerk ik video met Adobe Photoshop.

De reden waarom ik voor Photoshop kies is dat ik al vanaf het begin met Adobe werk en het programma goed ken.

 

Verder wat fotografie betreft doe ik dit ook nog maar een kleine 42 jaar

Verschillende opleidingen fotografie gedaan een daarvan op de fotovakschool Apeldoorn reportage fotografie.

 

Wil niet zeggen dat ik veel van filmen af weet heb wel verschillende filmcamera's waaronder ook enkele action camera's de tijd die ik in het filmen stop is niet erg groot maar als ik het een en ander wil weten bied YouTube mij meer dan genoeg informatie.