annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

ILCE-7RM2 boot probleem

profile.country.NL.title
Meizel
Ontdekker

ILCE-7RM2 boot probleem

Hoi Allen,

 

Ik zit met een probleem, en wie weet heeft iemand van jullie een oplossing.

Het gaat dus over een Sony A7R ii met firmware ver 4.1.

 

Als ik hem aanzet zie je het scherm knipperen, maar wil niet opstarten.

Als ik de USB aan de PC koppel is er niets aan de hand en kan ik alles benaderen.

Zodra ik de USB verwijder kan ik gewoon fotos maken en alles aanpassen op de camera.

 

Ik heb al nieuwe batterijen gekocht maar helaas dit was niet het probleem.

Ik heb even een filmpje gemaakt zodat  je makkelijk kan zien wat ik bedoel.

 

https://youtu.be/I6vIt3H9ytM

 

Wie weet heeft een optie?

 

Alvast bedankt.

Dennis

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Een camera is een computer en daarom is de eerste stap een factory reset.

Een SD kaartje dat de laatste adem heeft uitgeblazen kan ook nog wel eens roet in het eten gooien.

 

profile.country.NL.title
Meizel
Ontdekker

Hoi Strampke,

 

Bedankt voor je reactie.

Dat het een computer is weet ik, als het goed is heeft het een basis van android.

Het Initialize programma heb ik al gedaan maar de SD heb ik inderdaad nog niet vervangen.

Dit zal ik vanavond als eerste doen om te kijken of dat werkt.

 

De SD wordt wel direct herkent als ik de camera aan de PC hang zonder foutmelding of problemen.

Zodra ik een nieuw kaartje heb geprobeerd laat ik het hier even weten of dat een oplossing is.

 

Is er wellicht een optie om de software opnieuw te installeren?

Als ik dat namelijk probeer krijg ik de melding dat de nieuwste firmware er al opstaat.

 

Groetjes Dennis

profile.country.NL.title
Meizel
Ontdekker

Net thuis en weer verder met testen.

Zowel zonder, of nieuwe SD maakt geen verschil. Het probleem blijft bestaan zoals te zien op het filmpje die ik geplaatst heb.

 

Wat heb ik gedaan nadat de camera dit probleem heeft vertoonde.

  • Initialize program doorlopen.
  • Nieuwe batterijen aangeschaft en geprobeerd.
  • Software update proberen te doen. (Wordt afgebroken omdat er geen update is)
  • Internet doorzoeken voor een oplossing

Helaas niets werkt.

Mocht er nog opties zijn wat ik kan testen hoor ik dit graag. Ik wil deze camera natuurlijk niet missen.

 

P.S 

Ik bewaar hem altijd in een nanuk koffer zonder batterij in het toestel.

 

Groetjes Dennis

 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hallo Dennis @Meizel 

Dat is echt een heel raar probleem!

Eigenlijk zou de camera helemaal niet zo te bedienen moeten zijn als je de kabel eraan hebt hangen tenzij je m in de pc remote stand hebt staan.

Opnieuw de software erop is volgens mij wel mogelijk, alleen kun je dat niet zelf voor zover ik weet.

Wat gebeurt er als je de camera via HDMI aan een tv hangt? In eerste instantie dacht ik eigenlijk aan een probleem met het scherm of dat de sensoren voor het wisselen tussen viewfinder en schermpje vuil waren maar waarom ie het ineens wel doet als je er usb aanhangt is mij een raadsel.


Groet,

Antonette

profile.country.NL.title
Meizel
Ontdekker

Hoi @Amfion 

 

Bedankt voor je reactie.

Het is inderdaad een vreemd geval dit.

De camera is ingesteld voor bestandsoverdracht naar de PC en dan start hij wel gewoon op. 

De sensoren heb ik ook allemaal schoongemaakt en heeft het probleem niet verholpen.

 

Als ik er een HDMI aansluit en dan aan zet gebeurt weer de boot loop.

Dus het probleem is volgens mij echt softwarematig.

 

Ik ga toch eens bellen met Sony met de vraag waar ik de software of iets er opnieuw op kan laten zetten. Ik gok dat dat mijn laatste optie is.

 

Het is wel jammer en ben dus wel aan het kijken naar een andere camera voor vervanging. 

 

Groetjes Dennis

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Hi @Meizel 

 

Vanuit je beschrijving en filmpje blijkt de camera via de usb een signaal te krijgen dat ie dan wel op moet starten...hmm ik verdenk een (inwendig) contact probleem van de usb aansluiting.

 

Heb je ook geprobeerd op te starten zonder instelling "bestands overdracht naar pc"  ? (vliegtuigstand op aan zetten)

Hoor het graag,

 

grt Sigi

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hoi Dennis @Meizel 

 

Alle reparaties worden door Tech Repair afgehandeld, je zou ook direct met hen contact op kunnen nemen. De klantenservice zal je toch in eerste instantie weer door het 'heeft u de camera al een keer aan- en uitgezet?'  protocol gaan leiden denk ik zo.

 

Succes!

profile.country.NL.title
Meizel
Ontdekker

Hoi @Amfion,

 

Bedankt voor je reactie.

Vanmiddag breng ik hem naar Tech Repair die zit gelukkig in de buurt dus kan hem zelf langsbrengen.

 

Ik zal ik een update geven als we er achter zijn wat het probleem is.

 

Groetjes Dennis