annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Herstel foto's na formatteren in A77ii

profile.country.NL.title
skkanev
Nieuw

Herstel foto's na formatteren in A77ii

Na het formatteren van de SD kaart (SanDisk  Extreme 32GB) in de Sony a77 ii (met firmware update) constateerde ik dat ik de laatste ~100 foto's mis (geen idee hoe dit is gebeurd, wellicht is de SD kaart beschadigd alhoewel ik de foto's wel kon bekijken in de camera?!?). Ik vraag me af of de foto's nog hersteld kunnen worden na formatteren in de a77ii. Weet iemand dat?

 

Ik heb al onderstaande gratis data recovery programmas geprobeerd, echter zonder succes:

RescuePro

Yodot Recovery

Recuva

Jihosoft Photo Recovery

iSkysoft Data Recovery

Wondershare Data Recovery

iCare Data Recovery Pro

Memory Card File Rescue

 

Heeft het nog zin om de kaart te sturen naar een prof data recovery service? En zo ja, welke?

Tags (3)
6 ANTWOORDEN 6
profile.country.BE.title
NEXBert
Bijdrager

Wanneer je geheugenkaartjes formateert (in Sony camera's) wordt de inhoud op de kaartjes gewist.

Mij lijkt het dus niet meer mogelijk om je foto's te recupereren.

Mvg.

https://www.facebook.com/bertdellafaille
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Als je na formatteren geen foto's meer gemaakt heb kun je vaak nog wel terughalen, maar als het met de programma's die je noemt niet lukt zal een service er ook niet zo veel mee kunnen. 

Als je eenmaal weer foto's gemaakt hebt na het formatteren is daar informatie overschreven en zal het nooit lukken om alles weer terug te halen. 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Even FYI: Als je een kaart formatteert is niet gelijk alle data gewist, maar is de kaart zijn index kwijt, maar de gegevens zijn er nog. Daarom lukt het vaak nog wel om iets terug te halen, als er maar niet opnieuw gefotografeert is. 

profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

Hallo, 

 

misschien ietsje off topic, maar ik heb ook de a77ii en ik heb sinds een tijdje dat als ik scroll in mijn foto op de camera, sommige foto niet worden weergegeven op de camera...je ziet alleen een vraagteken ! 

heel vreemd.

 

nu haal ik op dit moment mijn camera leeg en ga dan op de computer de kaart opnieuw formatteren ( is overigens half vol ..zo`n 32 gig ) dan formatteer ik hem nog eens in mijn camera en maakt ie meteen bestanden aan. ( index)

weet iemand het euvel vd `vermiste`foto ? 

 

gr, Onno

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Over het algemeen is dat het geval als je óf foto's hebt gemaakt op deze kaart met een andere camera, of de camera 'ziet' toch nog bestandsnamen van foto's die jij er al hebt afgehaald.

Je zou het volgende eens kunnen proberen:

 

- de foto's niet verplaatsen maar alleen kopieren naar je computer toe.

- de kaart alléén in de camera formatteren. het heeft geen zin om het eerst op de computer en dan met de camera te doen. kan zijn dat daar toch iets in de war raakt op de een of andere manier.

 

profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

Dag AMfion, 

 

vreemd, ik kopieer alleen naar mn computer toe, en verplaats ze nooit.

 

maargoed, heb hem nu alleen in de camera geformatteerd en dan zien we het wel weer 😉 

 

thanx, groetjes