annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

'Hard' geluid bij filmen - Sony A68

OPGELOST
profile.country.NL.title
TheBlitz.Photography
Lid

'Hard' geluid bij filmen - Sony A68

Hallo!

 

Ik heb dus recentelijk een SAL 50mm f/1.8 aangeschaft voor mijn Sony A68.

 

Ik heb de lens uitgeprobeerd en het eerste wat me opviel, was dat als ik begin met filmen en ik dus de video knop indruk, ik een hard geluid hoor en ook als ik de opname beëindig, hoor ik weer hetzelfde. Dit had ik echter niet met mijn 18-55mm lens (kitlens).

 

Hier een filmpje om mijn vraag te verduidelijken: https://www.youtube.com/watch?v=7jChJDyXyOA

 

Is dit normaal? Of is er toch iets mis?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Het lijkt me het geluid te zijn van het diafragma dat sluit (en weer open gaat) 

Je zou eens kunnen proberen om handmatige instellingen te gebruiken bij het filmen (of de A-stand) om te horen of het zich dan ook voordoet.

Dat je het bij de kitlens niet hoort zou kunnen, deze heeft niet zo'n groot diafragma als de 1,8 en bij automatisch filmen zal de camera het diafragma niet hoeven te verkleinen. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Het lijkt me het geluid te zijn van het diafragma dat sluit (en weer open gaat) 

Je zou eens kunnen proberen om handmatige instellingen te gebruiken bij het filmen (of de A-stand) om te horen of het zich dan ook voordoet.

Dat je het bij de kitlens niet hoort zou kunnen, deze heeft niet zo'n groot diafragma als de 1,8 en bij automatisch filmen zal de camera het diafragma niet hoeven te verkleinen.