annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

gedetailleerde vragen over A74R

profile.country.NL.title
bartbakker
Ontdekker

gedetailleerde vragen over A74R

Ik ben benieuwd of iemand mij (en overige lezers misschien met dezelfde vragen) hier kan helpen.

- Waarom is de optie MF assist niet toe te voegen onder een van de instelbare knoppen (eigen knoppen)?

- Waarom is het zgn Focus-square niet uit te schakelen?  Zelfs in MF is deze nog zichtbaar. Wat heeft dat daar uberhaupt voor zin?  Vreemd, want kan me zo voorstellen dat meerdere fotografen niet steeds naar dat witte/rode vierkant willen kijken.

- Waarom knippert het beeld in de zoeker even kort voordat er automatisch gefocust wordt ?  Ook als diafragma op kleinste stand (kleinste f waarde) staat.

- Hoe is in te stellen dat de camera het diafragma (bij hogere F waarde dan volle opening) niet sluit maar gewoon open laat staan zodat niet steeds geopend hoeft te worden bij AF (In de camera is te zien dat het diafragma dicht zit en steeds open gaat bij focussen)? Bij een DSLR sluit het diafragma alleen zodra er een foto wordt gemaakt.

- Waarom is de stabilizer in een telelens, in dit geval 200-600, steeds hoorbaar, ook als er niet gefocust of gestabiliseerd hoeft te worden?

Verder:  Wat een top camera !!  🙂

 

 

 

11 ANTWOORDEN 11
profile.country.NL.title
bartbakker
Ontdekker

Dat is inderdaad wel een optie, om dat recall custom hold eens te proberen.  Goeie tip.  Dank. Overigens is het geen absolute must natuurlijk, vooral fijn dat het helemaal naar wens kan worden aangepast.  Ik ben op dit moment ah testen met de instelbare knop op de lens (als je zo'n lens hebt natuurlijk).  Dat werkt ook mooi.  Een van de opties is om een functie aan de knop toe te wijzen waarmee tijdelijk mf wordt ingeschakeld.  Anders gezegd; zodra ik deze knop ingedrukt houd, is AF uitgeschakeld en MF ingeschakeld. Zodra knop losgelaten wordt schakelt weer terug naar AF.  Dit werkt toch weer anders dan DMF waarbij je de AF knop ingedrukt (of shutter knop half ingedrukt, afhankelijk v instelling) moet blijven houden om manueel te kunnen focussen.  Ik zal deze nieuwe recall optie eens proberen.  Het is vooral handig bij de 200-600 waarbij ik merk dat met mistig weer de camera behoorlijk zoekende is naar focus (kan niet scherpstellen dus).  Best apart want heb jaren met Canon 100-400 gewerkt en die had dat probleem nooit.   Viel eigenlijk een beetje tegen.

profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Die recall custom hold kan je ook onder de knop op je lens zetten. Werkt niet super handig omdat de focus ring er zo vlak bij zit. Wat je ook onder de knop op je lens zou kunnen zetten is switchen tussen MF /AF  en daar kan je dan nog  kiezen tussen vergrendelen of wisselen (hold or toggle) . Zelf gebruik ik de knop op de lens als af-on knop net als back button focus dus. Vooral met een lange zware lens heeft dat voordelen omdat je die daar ondersteund als je uit de hand schiet. De keuze is reuze 🙂 

In de recall custom hold kan je de focus-on in opnemen zodat je de ontspan knop niet half ingedrukt hoeft te houden. Het werkt goed, ik heb het onder c4 gezet (prullebakje) en vanmiddag uitgebreid met succes getest op een vogel in het riet. De autofocus lukt dat nooit.