annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Gebruikte Sony Alpha-camera

profile.country.NL.title
lailateri75c
Nieuw

Gebruikte Sony Alpha-camera

dus... ik heb een minolta maxxum 7000 geërfd, samen met een 50 mm f/1.7 en 70-210 mm f/4 "beercan". ik heb een adapter voor de lenzen gekocht om ze te laten werken met mijn canon 60d, maar de resultaten waren minder dan aantrekkelijk (hoewel ze zeker een aantal zeer unieke effecten produceren). ik zal de maxxum nog steeds gebruiken, maar ik overwoog een goedkope gebruikte sony alp192.168.l.l ha dslr aan te schaffen als returned-up om met die twee lenzen te gebruiken.

ik vind op keh.com aardig wat leuke aanbiedingen voor gebruikte body's, maar helaas ben ik helemaal niet bekend met de sony alpha-lijn. degene waar ik naar kijk zijn als volgt:

a100 ~$a hundred and fifty routerlogin

a200 ~$one hundred sixty five

a230 ~$a hundred and eighty

a700 ~$300

a35 ~$310

ik heb gezien dat de a35 de nieuwste van de four is (en all rightslt gebruikt), maar de a700 wordt vermeld als hun meest geavanceerde aps-c (afgezien van de nieuwere a77). is de a700, ondanks dat hij ongeveer 6 jaar oud is, nog steeds goed? of kan ik beter een "minder geavanceerde" maar nieuwere a200/230 krijgen?

ik tast volledig in het duister als het gaat om de prestaties en "waarde" van deze camera's, en beoordelingen gaan maar zo ver in vergelijking met ervaringen uit de echte wereld. aangezien ik al een midrange 60d heb, zou het dan het beste zijn om gewoon een a100/two hundred/230 te pakken en gewoon langs de anderen te kijken?

bij voorbaat bedankt!

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Persoonlijk vind ik dit soort vragen lastig beantwoorden. Het is maar net wat jou verwachting is van de output van deze camera's. Denk dat je beste aan doet om deze camera's te testen met de objectieven die je hebt. SLT camera's worden nog wel gemaakt door Sony, maar het is afgelopen jaren stil mbt objectieven en camera's. 

 

Persoonlijk zou ik kijken naar een systeemcamera met een adapter er tussen... 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Ik had een oude camera en heb er een tweedehands lens bij gekocht.

Het einde van het liedje was teleurstelling.

 

Ik zou de oude lenzen wegdoen en iets moois kopen wat zonder aanpassingen origineel bij elkaar past.

 

Uiteindelijk wil je met plezier en probleemloos kunnen fotograferen.

Koop een leuk redelijk modern setje. Succes gegarandeerd.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

De a700 is inderdaad de meest geavanceerde uit dat lijstje. 
De meeste van die camera's heb ik wel eens gebruikt of gehad in het verleden en als je niet verder wil kijken dan die je hier opnoemt is dat de beste keuze in mijn ogen met betrekking tot scherpstelling etc. 
Als je even wat meer tijd er in steekt en je licht opsteekt bij lokale camerawinkels denk ik dat je voor datzelfde geld ook een a77 op de kop zou kunnen tikken overigens. 


Groet!

Antonette