annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Focus A7iii met Tamron 28-75 mm lens

profile.country.NL.title
jthk2525
Ontdekker

Focus A7iii met Tamron 28-75 mm lens

Ik heb deze camera/lens sinds een paar weken en heb hem nu een aantal keren gebruikt.

 

Ik heb foto's gemaakt van een wielerpeloton in AF-C met alle mogelijke Focus Area standen AF-vergrendeld reed/punt/punt-uitgebreid.

Van de rommel in de schuur  en een druivenstruik in AF-S met Focus Area Breed/Flexible Spot en nog een paar.

ISO AUTO, Aperture priority.

 

Wat ik niet snap is dat op het ene moment zie ik in wide al die kleine focus vierkantjes flikkeren, zoals je zou verwachten en even later zit er een groter focus square helemaal links boven of bijvoorbeeld onderin en daar blijft het.

 

Ik focus op een paar druiven (AF-S flexible spot, maar hetzelfde bij andere instellingen) en ineens verspringt de focus naar een totaal ander gebied. Ik beweeg hem weer terug waar ik hem hebben wil en even later verspring hij weer naar een andere hoek.

 

Mijn vraag, is het normaal dat de focus telkens verspringt? Met name met een wielerpeloton is het tamelijk irritant (AF-C extended flexible spot) ik beweeg de focus naar waar ik heb hebben wil en ineens zit de focus in de lucht of in een boom.

 

Zowel de camera als de lens hebben de laatste firmware. 

 

iemand enig idee of tip?

Groet

 

 

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemorgen,

 

Bedankt voor je bericht. 

@Instaphoto heb jij hier misschien tips voor? :slight_smile:

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Staat centenlock AF toevallig aan? 

 

 

Onderstaande filmpje legt uitgebreid de vele AF mogelijkheden uit van de A7 III. 

 

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
jthk2525
Ontdekker

Bedankt voor je reacties.

Ik had voor de aanschaf veel van die films bekeken en in de afgelopen nogmaals.

Als if het goed heb is centerlock in de A7iii hetzelfde als AF-vergrendeling.

 

Ik heb een 'sportstand' aangemaakt onder C1 volgens de instellingen van Mark Galer met focus mode AF-Vergrendeling Breed en ik heb ook meermaals 'AF-Vergrendeling uitgebreid flexibel punt' geprobeerd (en 'Midden', etc). Maar het 'probleem' doet zich onder alle situaties voor. 

 

Dus ook wanneer in in AF-S Focus mode wide een foto van een boom in de tuin maak. Het ene moment doet hij want je in de films ziet en ineens zit er een focus square linksboven of midden-onder. Als ik de camera dan uit/aan zet werkt het weer zoals je zou verwachten. Maar in een wielerwedstrijd is het moment dan al weer voorbij.

 

 

profile.country.NL.title
jthk2525
Ontdekker

Kreeg vannacht ineens een ingeving, heb er inmiddels over gelezen, moet het nog testen, maar ik heb een vermoeden dat het wordt veroorzaakt door het touch screen in combinatie met kijken door de view Finder. 

 

Heb de touch screen functie inmiddels uitgezet en ga er komende dagen mee aan de slag. Zou te simpel zijn voor woorden en een beetje beschamend, maar ben allang blij als dat het is. 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@jthk2525 

 

Je melding "Heb de touch screen functie inmiddels uitgezet" zou niet nodig moeten zijn, die functie zou gewoon moeten werken!

kan van Tamron exemplarisch zijn...? Zag het volgende in een review; (ff google)

 

Zijn er minpunten?

Ja, eentje. Ik heb de lens in verschillende lichtcondities gebruikt, zowel handheld als op statief. En een paar keer heb ik helaas last gehad van een autofocus die even de weg kwijt was tot en met zelfs even volledig niet functioneren. Het vervelende was dat het opnieuw opstarten van de camera niet altijd hielp. Ik heb de lens opnieuw op de camera moeten zetten voordat de autofocus het weer deed.

 

Wellicht goed idee om je objectief te laten checken bij de verkopende winkel.

Zelf ben ik ook wel geïnteresseerd in dit objectief, maar gezien de populariteit kunnen er minder goede exemplaren tussen zitten?

 

succes en veel plezier nog met je 28-75 Tamron!

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@jthk2525 

 

je schreef "Heb de touch screen functie inmiddels uitgezet en ga er komende dagen mee aan de slag. Zou te simpel zijn voor woorden en een beetje beschamend, maar ben allang blij als dat het is."

 

Waar ik (en mogelijk anderen) benieuwd naar ben of dit dan ook de oplossing is/was. Nogmaals, zou niet nodig moeten zijn vlgs mij. heb je de laatste firmware op de lens? (in camera update mogelijk). In welke lichtomstandigheden heb je evt. problemen met de AF?

Zie ook https://www.youtube.com/watch?v=ZlEkUxrg_L0

 

Vandaag en gisteren zelf veel van het EC Cycling in Alkmaar gefotografeerd met de 28-75 (NIEUW!)

op een 7Ar2 en geen centje pijn met de autofocus, ook niet op bulkstand....

 

(zal z.s.m. een paar foto's delen 😉)

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
6 months later, should I have bought the G Master Instead? Get your Squarespace site! http://squarespace.com/maxyuryev Buy THIS lens (Amazon) ➡ http://geni.us/fgzpk27 ⬇️more info below⬇️ Tamron 28-75 mm F2.8: Amazon➡ http://geni.us/fgzpk27 B&H➡ https://bhpho.to/2KVIdpC Adorama➡ ...
profile.country.NL.title
jthk2525
Ontdekker

Bedankt voor je bericht en blij om te lezen dat de camera/lens combinatie goed werkt voor wielren wedstrijden. Ik ben er nog niet helemaal van overtuigd of het aan de touchscreen lag in mijn geval. Ik zit nu in Frankrijk waar mijn zoon komende weken een paar wedstrijden rijdt en dan ga ik het eens goed uitproberen. 

 

Er waren vorige keer ook wel foto’s redelijk gelukt, maar soms was het ineens paniek als de focus ineens versprong naar een totaal andere plek. Veelal de linkerbovenhoek. Verder moet ik nog wat experimenteren met wat voor mij de beste focusgebieden zijn. Ik neig nu naar AF vergrendeling uitgebreide Flexible spot. 

 

Ben benieuwd naar jouw ervaring. 

 

Gr. Jack

 

C3B4FCB3-BFBB-4F4A-89FC-9DD06EF855F6.jpeg9F6C4080-9CB2-47B5-85A1-B8591E68E970.jpeg

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Hallo Jack,

 

Ik heb gisteren en vandaag tijdens het EC Cycling 2019 682 foto's met de T 28-75 in burst geschoten, instelling verder m.b.t. AF was AFC met "wijd". Dit was in 1e instantie zone maar dat beviel me niet bij snelle sportfoto's.

Van de 682 heb ik er 112 over gehouden, en na gesprek met een Pro (lopen er zat rond 😉) is dat niet eens slecht...goed zelfs! Ik begreep van hem (o.a. nu.nl/telegraaf fotograaf) dat hij al blij is als 10% overblijft! 

 

Overigens is het razend knap van die lui om zeer snel (!) een aantal shots te kiezen en vervolgens door te piepen naar het agentschap/redactie waarvoor ze werken. 

Voordat ik een terrasje had met een biertje na afloop van de vrouwen wegwedstrijd (winnares Amy Pieters!) stonden de foto's van hun al her/der online...

 

Maar om je antwoord te geven;

-Bij (snelle) sport fotografeer ik in burst

- type JPG fine...meer dan genoeg voor die plaatjes/momenten en wegschrijven op de kaart is snel (bij sportportret fotografeer ik natuurlijk wel in RAW)

- Camera standje A (F8), Gister/vandaag ISO 640 (bewolkt), AFC met gebied op wijd.

- gebruikte camera A7Rii met T 28-75F2.8

 

Nog een paar voorbeelden(klik erop voor het echte beeld);

(overigens van jouw ook mooie actiefoto's!)

 

cruciaal overleg met/door latere winnares Amy Pieters;

DSC02574.jpg

 

DSC02576.jpg

op naar de laatste ronde...

brug.jpg

 

DSC02616.jpg

 

DSC02618.jpg

 

tevreden Team NL

DSC02717.jpg

 

 

mijn foto's op; 500px en