annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Firmware-update NEX-7!

profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

Firmware-update NEX-7!

Hallo,

Er is sinds de introductie van de Sony NEX-7 geen firmware-update geweest.

Nou lijkt het me sterk dat Sony in 1 keer voor elkaar krijgt wat de narrtliders als Nikon en Canon niet kunnen. In ieder geval tref ik voor mijn Braovia tv en PS3 regelmatig firmware-updates aan.

Mn bij fotografie gaat het NIET alleen om juiste of te verbeteren werking, maar vooral ook om wensen van gebruikers.

Ik kon nergens een lijstje vinden met wensen en/of aanbevelingen voor een firmware-update dus bij deze dan maar de aftrap.

Ik moet zeggen dat ik de camera relatief kort in bezit heb (sinds half sept) en dus alle mogelijkheden nog niet ken en evenmin alle verbeterpunten, ik ga daarom maar van start met hegeen ik nu merk.

Als ieder antwoorder het wensenlijstje uit het laatste bericht in zijn nieuwe bricht kopieert (kwoot) houden we een beetje overzicht.

Wensenlijstje firmware-update.

- Aanpassing stroombesparing met uitschakeling display EN zoeker (en verdere stroomgebruikers?) waarbij bediening via IR mogelijk blijft, dus NIET de camera als geheel uitschakelen. (wblink)

Willem.

Message was edited by: wblink

Willem
NEX6
3 ANTWOORDEN 3
profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

Wensenlijstje firmware-update.

- Aanpassing stroombesparing met uitschakeling display EN zoeker (en verdere stroomgebruikers?) waarbij bediening via IR mogelijk blijft, dus NIET de camera als geheel uitschakelen. (wblink)

- Mogelijkheid om een softkey dusdanig te programmeren dat display snel even aangezet kan worden om een instelling te wijzigen. Eventueel met een tijd (bv 30 seconden of instelbaar (nog mooier) waarna configuratie weer teruggaat naar "alleen zoeker".  Ook mogelijk is de DISP knop daarvoor te gebruiken (functie display UIT) in het rijtje toevoegen. (wblink)

- Ik zou graag zelf mijn auto ISO range willen gebruiken, dus instellen auto-iso 100-400 of 400-2600 enz. (wblink)

Willem.

Willem
NEX6
profile.country.nl_NL.title
-Tycho-
Ontdekker

Beste Willem,

Hartelijk dank voor de suggesties. Ik heb deze naar Sony geescaleerd.

Met vriendelijke groet

Tycho

Forum moderator

profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

Hoi Tycho,

Ik had eea zelf ook bij Sony aangereikt. Ik heb zoiets al vaker gedaan en verwacht er eerlijk gezegd niet veel van. Dat is mi HET grote minpunt voor Sony producten.

Maar goed, meer meldingen helpen misschien wel.

Verder valt het me tegen dat er niet meer reacties zijn. Ik ben nog maar net met de NEX-7 bezig en de genoemde (mi basale) dingen vallen me meteen op en dan heb ik het alleen over standaard fotografie.

Ik mag graag met scherptediepte spelen (heb de 50/2.8 bijna in huis), maar zie op veel foto's een onscherpte (bokeh in dure buitenlandse termen) die ik NIET mooi vind. Ik ben benieuwd.

Daarna zien we verder. Het liefst richting 10 mm of anders tele. Beide zijn leuk, maar korte brandpunten hebben blijkbaar (ik gebruik ze gezien mijn LR-bibliotheek meer dan ik dacht) mijn voorkeur.

Aan de andere kant is een mooi vogeltje OOK niet te versmaden, maar dan zou ik een tele van zo'n 200 mm EN 2.8 willen hebben. Als het er al is is het duur denk ik, da's niet het probleem, maar de kwaliteit gaat dan natuurlijk HEEL zwaar meetellen.

Willem.

Willem
NEX6