annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

NEX-7 LCD Scherm UITschakelen

profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

NEX-7 LCD Scherm UITschakelen

Dag hoe kan ik dat stroomvretende LCD scherm uitschakelen (zonder de camera en de zoeker uit te schakelen) als ik het niet nodig heb (en da's best vaak)?

Willem
NEX6
2 ANTWOORDEN 2
profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

Nou moe!

Ik ben er inmiddels achter hoe het LCD scherm uit te schakelen, maar dat is dan ook DEFINITIEF uitschakelen en da's nou ook weer niet wat ik wil.

Wat ik WEL wil:

1- Zodra ik de camera aanzet moet het LCD scherm voor een 10 sec of zo verschijnen en daarna weer verdwijnen, zodat ik geen batterijverbruik daarvoor heb (het VREET werkeleijk stroom).

2- De zoeker moet natuurlijk gewoon werken en ik wil graag na elke opnamen een seconde of 5 hebben (met LCD aan) om de opname te kunnen beoordelen.

3- Daarna moet ie auto weer uit gaan.

4- Soms (eigenlijk best vaak) wil ik wat in de instellingen veranderen en heb dat het LCD scherm weer hard nodig, want dat is met de zoeker een ramp. Die laatste functie kan ik niet vinden. Eigen knoppen werkt niet en er is voor zover ik heb kunnen vinden ook geen functie voor bedacht.

1- Werkt standaard.

2- Werkt ook

3- Werkt niet: functie stroombesparing (waar kun je nou meer stroom besparen) doet er niks mee ?!?!?! 😞

4- Werkt niet, voor zover ik an viden geen voorzieningen voor aanwezig.

Al met al jammer, de Sony-NEX-7 blijft dus een notaire stroomvreter.

Wat nadere uitleg: ik heb mijn NEX-7 vaak gericht staan op 1 plaats waar ik verwacht iets te zien en te fotograferen. Ik sta dan niet met de camera in m'n hand, maar ben wat verderaf waarbij ik nog wel kan zien wat er in beeld zal komen en maak de foto's met de IR-AB.

MET LCD aan gaat batterij maar een uur of 4 mee. Ik weet niet of iemand hier als eens foto's van vogels geprobeerd heeft te maken: dat is te kort!!!!!

Willem NEX-7

Message was edited by: wblink

Willem
NEX6
profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

Tataaaaa (Flaterfoon), zijn we weer.

Sony gebeld, kreeg advies om met de camera naar een servicepunt te gaan. Huh???? Nu al? Even doorgevraagd: zijn gewoon nitwits die een telefoon kunnen hanteren en weten hoe je Sony spelt, meer niet.

Op eigen houtje gaan proberen en alles naar standaard teruggezet: bingo. Het is dus IETS in de instellingen.

Kostte me 5 min om te vinden: als je het ding inschakeld voor gebruik met AB blijft de hele zooi (zoeker, lcd enz) gewoon aan, zodat na 3-4 uur een volle accu leeg is. De juiste situatie zou natuurlijk zijn om "stroombesparing ook DAN te laten werken, maar de camera bereikbaar voor de AB te houden". Mening van een fotograaf, GEEN TV-kijker, misschien ligt het daaraan?

Gemeld bij Sony (zie de oplossing waarschijnlijk niet, Sony is te groot om effectief te zijn en daarom verwacht ik de komende jaren helaas geen firmware-update voor deze blunder:-)

Ik ga heel voorzichtig verder met het verder instellen dan de camera zoals IK WIL, maar check nu na elke stap of alles nog werkt.

Ik vind dit een bizarre situatie.

Message was edited by: wblink

Willem
NEX6