annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Effect informatie in file vinden (staat niet in EXIF data)

pashof
Ontdekker

Effect informatie in file vinden (staat niet in EXIF data)

Ik heb verschillende fotos met effecten gemaakt. Op het toestel kan ik voor iedere foto zien welk effect gebruikt is, maar op de PC kan ik in de EXIF data niks terugvinden. Weet iemand hoe dit in de file te vinden is?
10 ANTWOORDEN 10
pashof
Ontdekker

Even een beetje verduidelijking, ik was een beetje te snel. Het gaat om een alpha A58 (en gelijke cameras). De optie heet foto-effect (rechts onder in het functie menu). Hier zijn effecten als Toy (speelgoed camera) te selecteren. In weergave modus kun je het effect zien als je 2x op "Disp" drukt. Het effect type staat dan op de een na onderste regel op de 2de plek (naast creatieve stijl). Graag advies hoe je het effect op de PC tevoorschijn kunt toveren.
profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

Hoi, Ik vrees dat die info helemaal niet in de exif aanwezig is . Minimaal de sony software zou het moeten kunnen vinden. Je het foto bestand kunnen doorzoeken op strings, je mag mij ook een bestandje mailen, dan kan ik eens kijken.
Willem
NEX6
pashof
Ontdekker

Hallo Willem, Ik denk toch dat het in het bestand moet zitten, in de camera kan ik wel van alle gemaakte fotos zien welk effect gebruikt is. Het lijkt me dat deze info dan toch ergens in het bestand moet zitten. Hierbij een link naar een bestand met een "posterization: color" effect: http://www.schieveensepolder.eu/joomla/images/temp/DSC00108.JPG Alvast bedankt voor de poging :slight_smile: Groetjes, Paul
profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

Hoi, Resultaten van de meest uitgebreide exif lezer die ik ken: [PhotoME] PhotoME-Versie: 0.8ß2 (Build 891) [Overzicht] Bestandnaam: C:\Temp\DSC00108.JPG Bestandtype: JPEG Bestandgrootte: 6.464 KB Opname datum: 3-6-2013 21:55 Laatste wijziging: 13-7-2013 23:01 Fabrikant: SONY (http://www.sony.nl) Camera: SLT-A58 Objectief: Sony DT 18-55mm F3.5-5.6 SAM (SAL-1855) Software: SLT-A58 v1.00 Afmeting: 5456 x 3632 px (19.8 MP, 3:2) Focus afstand: 18 mm (equiv. 27 mm) Diafragma: F4 Belichtingstijd: 1/60" ISO waarde: 3200/36° Programma: Normaal programma Lichtmeetmodus: Centrum gemiddelde Witbalans: Automatisch Beeldstabilisator: On Flits: Flits werd niet ontstoken, flits onderdruk modus Ik on verder geen leesbare "strings"in het bestand ontdekken. Wordt vervolgd.
Willem
NEX6
profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

Ben ik weer, Zelfs met Sony's eigen software kan ik niets vinden. Als de camera het wel herkent moet het een codering in het exifgedeelte zijn, ZO geheim dat zelfs Sony's eigen software het niet mag weten. Het enige wat je zou kunnen doen is veel exifviewers porberen, maar ik betwijfel of er 1 is de de info aan boord heeft als Sony zelf niet de moeite neemt om het in z'n eigen software te implementeren. Maar je weet maar nooit.... Overigens vervelend in het vorige bericht, geen wrap. Ik kan ook geen mogelijkheid (meer) vinden om een eenmaal geplaatst bericht te editen. Tycho, what up doc?
Willem
NEX6
profile.country.NL.title
Amal_S
Moderator

Hoi wblink, Als het goed is staat er bij het bericht dat je geplaatst hebt een zonnetje in de hoek aan de rechterkant, als je daarop klikt zou je ook een optie moeten zien, waarmee je je bericht kan bewerken. Laat me even weten of het lukt, zo niet, dan kijk ik even wat ik voor je kan doen. :) Groetjes, Amal_S Community manager.
Amal_S
pashof
Ontdekker

Toevalliggerwijs heb ik rawtherapee (http://rawtherapee.com/) gedownload om eens te kijken wat daar mee kan en deze software laat wel de specifieke Sony informatie zien, dus deze software laat meer Sony zien dan Sony :slight_smile: Nu heb ik in ieder geval een methode om meer van de EXIF informatie te zien. Bedankt, Paul
profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

Hoi,

 

 

Ik was benieuwd en heb het pgmr rt ook geïnstalleerd maar kan nog steeds niets meer vinden dan ik eerder kon. Zit alle exif info wel in je bestand dat je via een link had aangegeven?

 

Kun je me verklappen ook je je exif info in RT tevoorschijn tovert?

 

WIllem.

Willem
NEX6
pashof
Ontdekker

Hallo Willem,

 

De info zit daadwerkelijk in het bestand, ik heb de foto opnieuw gedownload om zeker te zijn.

In RT de foto opzoeken en dubbel klikken zodat je hem kunt bewerken etc (foto staat dan in een eigen tab met de bestandsnaam als tab-naam) . 

Aan de rechterkant staat dan het histogram met daaronder een aantal tabjes, exposure is standaard geselecteerd.

De laatste tab is META, als je daar op klikt kun je alle EXIF (en IPTC) data zien (korte versie: druk op alt-M). Het effect type (PictureEffect) staat onder de EXIF subdirectory en dan de Makernote subdirectory. 

 

Groetjes, Paul