annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

DIY photobooth met Sony Alpha 55 en Ipad Air

profile.country.BE.title
NerahPhotography
Nieuw

DIY photobooth met Sony Alpha 55 en Ipad Air

Hoi,

 

Ik heb het idee om zelf een photobooth te maken met mijn sony Alpha 55 en Ipad Air 2.
Als printer zou ik DNP RX1 gebruiken, nu weet ik helaas alleen niet hoe ik alles moet verbinden!

Het start al met de verbinding tussen de Ipad en Sony, ik wil namelijk dat er een soort live view beschikbaar is dat de mensen ook weten dat ze allemaal op de foto staan voor deze gemaakt zal worden, de fitsers zou ik met een hotshoe en kabel (of trigger) aansturen en de printer is met de tablet verbinden dus zal geen problemen geven, alleen lukt het verbinden tussen de Ipad en Sony me niet.

 

Iemand die hier reeds ervaring in heeft?

 

 

Bedankt alvast!

5 ANTWOORDEN 5
Anonymous
Niet van toepassing

Hi Nerah, 

 

Ik heb hier nog nooit van gehoord eigenlijk. 

 

Voor zover ik kan zien in de vragen & antwoorden van de ondersteuningspagina van de Alpha 55 kun je deze wel aansluiten op externe apparaten als bijvoorbeeld een televisie, een computer of een Mac maar volgens mij is dat dan meer voor het overzetten & bekijken van reeds genomen foto's, niet als een soort live-view zoals jij bedoelt. 

 

Wellicht heeft iemand anders hier ervaring mee, maar het zou mij verbazen als dit mogelijk is. Niet in de laatste plaats omdat de iPad ook niet echt bekend staat om zijn connectiviteit/compatibiliteit. 

 

Je zou ook even een berichtje kunnen sturen naar Support.

 

Groet,

 

Arthur

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ik gebruik daarvoor de DSLR booth software. Dan stuurt dan ook je printer aan. 

Je kunt daar een proefversie downloaden om te proberen. 

Ik gebruik zelf een windows 10 tablet, niet geprobeerd met een Ipad. Maar neus eens rond op die site zou ik zeggen. 

Wil je DIY-en, ik heb daar dit artikel ooit eens over geschreven https://strobista.nl/diy-maak-eigen-photobooth/

profile.country.BE.title
NerahPhotography
Nieuw

Hoi Arthur,

 

Ik heb de support al even gecontacteerd maar vrees dat ik voor te starten al een windows tablet met USB of dergelijke aansluiting zal nodig hebben.

 

Bedankt voor het meedenken!

 

Groetjes

Nerah

profile.country.BE.title
NerahPhotography
Nieuw

Hoi Amfion,

 

Ik lees vanavond even je artikel door en installeer dan ook direct een proefversie van de software, mag ik vragen met wat jij momenteel werkt? Ik vrees dat ik een andere tablet nodig zal hebben.

 

 

Bedankt alvast!

 

Groetjes,

Nerah

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi Nerah,

 

Ik gebruik eigenlijk net welke camera handig is op dat moment, een van de A7's of zelfs een QX1 of QX10 als dat handig is. Ik verbind die via WiFi met een Acer windows 10 tablet (heel betaalbaar) en gebruik een Selphy printer voor de printjes. Dit is echt een feestjes en partijen oplossing, als er 20 mensen staan te wachten is die printer niet snel genoeg. Voorheen gebruikte ik ook wel mijn a99, maar dan moet je met een kabel gaan verbinden en dat zal met een Ipad niet gaan werken. DSLR booth heeft ergens een lijst met compatible camera's.