annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Creatieve stijl in RAW

profile.country.NL.title
Painter53
Lid

Creatieve stijl in RAW

Mijn foto-maat en ik hebben verschillende ideeën over fotograferen mét een ingestelde/aangepaste creatieve stijl

in RAW.

Ik zeg dat zulks extra informatie meegeeft aan de gegevens, hij zegt dat dat alleen voor JPEG geldt. 

Vraag.1.Worden de door mij ingestelde waarden - in een creatieve stijl- ook in RAW (ARW) opgeslagen?

Vraag 2. Indien zo, verzamel ik dan meer data, waardoor- ik indien gewenst- de foto verfijnder kan na-bewerken?

 

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Nee RAW doet niks met creative style als je de RAW importeert in bijvoorbeeld LR. Je kunt ze wel achteraf maken/selecteren in bijvoorbeeld LR

https://briansmith.com/how-to-apply-sony-creative-styles-lightroom/

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
rocket2014
Ontdekker

Creative style is een voorbeeld in JPEG hoe de foto zou kunnen worden niks meer of minder, met fotograveren in RAW heb jij de controle hoe je foto zou willen hebben.

profile.country.NL.title
maartense
Ontdekker

Volgens mij is elke stijl in raw te fotograferen, dit kun je in je raw programma nog bewerken of veranderen voordat het in jpeg wordt opgeslagen.

groet

Toon Maartense

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Een RAW-bestand is letterlijk een rauw en onbewerkt bestand.

Een Creatieve stijl is puur een bewerking op weg naar de gecomprimeerde jp(e)g-afbeelding, maar dan in de camera.

In je fotobewerkingssoftware kun je van een RAW-foto alles maken, maar een jp(e)g mist beeld- of pixel-info.

Een RAW-bestand bevat alle pure beeldinformatie, terwijl jp(e)g al bewerkt is, met bv de creatieve stijl.

 

Mijn A7iii levert 24MB RAW-bestanden, terwijl de jpg's ca 7 tot 12 MB zijn. Er is dus informatie uitgehaald.

 

Dus, RAW bevat meer info dan jpg.

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek