annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

ARW is het SONY-RAW bestand van de A7R3, maar wordt nog niet herkend door ADOBE LIGHTROOM

profile.country.BE.title
FOTOGRAFIELAMP
Lid

ARW is het SONY-RAW bestand van de A7R3, maar wordt nog niet herkend door ADOBE LIGHTROOM

Zopas een aantal foto's opgeladen gemaakt met de SonyA7R3 en wat stel ik vast : de ARW bestanden worden niet herkend door Lightroom. Na een beetje zoekwerk op de website van Adobe lees ik dat de Sony A7R3 nog niet is toegevoegd aan de lijst met compactibele camara's... dus herkent LR (Lightroom) de Sony ARW bestanden niet.  

Intussen een converter gedwonload die de bestanden omzet naar een ander format, in mijn geval TIFF (of JPG). 

Het is dus wachten tot  ADOBE een ugrade uitvoert, meestal om de 90 dagen, en van zodra de Sony A7R3 als compactibele camera herkend wordt, kan ikmijn foto's opnieuw invoeren in LR. 

TIP :als je foto's neemt met de A7R3 zet dan niet enkel RAW maar ook RAW en JPG in de presets, zodat je alvast toch met de JPG bestanden verder kan werken in LR (Ligthroom).

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
RoosSBNL
Community Team

Hi! 

 

Bedankt voor de tip! 

 

Groeten, 

 

Roos

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Had exact hetzelfde met de A9. Daar werkte de RAW niet in Adobe Photoshop Elements 15.

Maar in diezelfde versie van Adobe was de A6500 wel in staat RAW bestanden te verwerken. (via een update)

In Elements 15 is sinds maart nooit een update geweest naar de benodigde RAW versie.

 

Om niet langer met DNG te hoeven werken (ik vind dat lastig) , 

heb ik nu de Adobe Photoshop Elements 2018 gekocht.

Daar zit ie wel in.

 

Ben er van overtuigd, dat Adobe 2018, gelet op de te verwachten verkoopaantallen van de 7R mk3,

de update er snel op heeft staan.

Het zal hun verkoopaantallen in de weg staan, als ze dat niet snel aangepast hebben. En dan moeten ze wel.

 

Op dit moment is dat nog niet zo.

*

Denk dat Lightroom en Photoshop tegelijk worden aangepakt.

 

 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Weet niet of het inmiddels wel lukt met Lightroom? Anders is een tussenstap via Capture One (gratis Sony versie) of de nieuwe Sony software: Imaging Edge https://support.d-imaging.sony.co.jp/app/imagingedge/en/download/ misschien een oplossing.