annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Makro-onderwerp vergroten

profile.country.NL.title
lyveldh
Lid

Makro-onderwerp vergroten

Ik maak graag makro foto's en fotografeer altijd via de zoeker. Veel makrofotografen zie ik echter scherpstellen op hun live viewscherm, waarop ze dan het onderwerp vergroten via een knop of tussen 2 vingers indien ze een touchscreen hebben. Ik heb een A99 en volgens mij kan ik niet vergroten voordat ik een foto neem. Wel achteraf de scherpte controleren op het scherm via de knop AF/MF.

Klopt dat? Of is er een mogelijkheid om het onderwerp al te vergroten voordat ik de foto neem?

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
ThomSBNL
Lid

hi lyveldh,

 

Dankjewel voor je vraag. Hopelijk dat een van de leden hier op de Community of een van onze Sony Expert je kan helpen! 

 

profile.country.BE.title
NEXBert
Bijdrager

Hallo lyveldh,

 

Dit mag geen probleem zijn op je A99. Deze functie heet 'scherpstelvergroting' (alsook 'Focus magnifier').

 

Heb zelf geen A99 maar zo zou je er moeten geraken:

1) [MENU] [tandwieltje-> 4] [Smart Telecon. Button] [Focus Magnifier]

2) druk de focusmagnifier knop op je A99 (knopje onder joystick)

3) als je nog eens op de focusmagnifier knop drukt, vergroot je het beeld en met behulp van de joystick kan je het ingezoomde gedeelte op de foto verplaatsen.

 

(elke keer je op de magnifier knop drukt, gaat de vergroting van x5.9 naar x11.7

 

Hopelijk ben je hier wat mee?

 

Groeten!

 

Bert

 

 

https://www.facebook.com/bertdellafaille
profile.country.NL.title
lyveldh
Lid

De focusmagnifierknop werkt helaas niet wanneer je in .RAW fotografeert. Wat wel onbegrijpelijk is bij een professionele camera