annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Alpha 77 mkII ?

profile.country.BE.title
Liteco
Lid

Alpha 77 mkII ?

Ik heb sinds 2016 een Alpha68 en ben zeer tevreden met dit toestel maar zou nu graag upgraden naar een beter toestel.

 

Ik dacht aan een Alpha 77 mkII maar weet niet of het eigenlijk een upgrade zou zijn daar de Alpha 68 een nieuwer toestel is.

Overstappen  naar de Alpha 99mkII is geen optie, dat toestel ligt ver buiten mijn budget en naar de Alpha 7 reeks overstappen is al helemaal niet aan de orde, daarvoor heb ik teveel lenzen die ook met een adapter onbruikbaar zouden worden.

 

Ik zou graag wachten op de Alpha 77 mkIII maar komt die er wel? In augustus 2017 waren er wel de geruchten maar tot op heden nog niets van Sony dat in die richting wijst.

Sony lijkt de E-mounts op alles voorrang te geven en de A-mounts een beetje op de achtergrond te zetten 😑

 

Dus ja, wat te doen eh de 68 blijven gebruiken tot er ooit misschien  een nieuwe 77 uitkomt? Toch de 77 mkII kopen om dan binnen een paar maanden de mkIII in de winkels te zien liggen. Of alles proberen te verkopen en ook maar op de E-mounts boot springen? 

 

 

 

 

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
RoosSBNL
Community Team

Hi Liteco, 

 

Ik weet dat er zeker communityleden zijn met bruikbare tips voor jou! 

 

Groet, 

 

Roos

 

profile.country.NL.title
simbenne
Lid

Hallo Liteco,

Sinds 2012 fotografeer ik met een SLT-A77V en ben daar nog steeds prima tevreden mee. Ik reageer omdat ik ook aan het kijken ben voor een upgrade naar de A99 full frame camera. Ook voor mij is overstappen naar een A7 model geen optie. Ik vind de A7'vens te klein om met zwaardere lenzen stabiel te fotograveren. Wat ik mij al enige tijd afvraag is het volgende; Sony komt zeer regelmatig met aanbiedingen, met name voor de A7 serie, maar nog nooit heb ik een aanbieding gezien voor de A99!

Ben heel benieuwd of Sony tijdens de Professional Imaging beurs wel iets in de aanbieding zal hebben.

Maar het is voor u misschien handig om eens een proef sessie met de A77MkII te doen om te kijken of het de moeite waard is om over te stappen.

Groet,

Siem

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @Liteco!

 

Ja... da's een heel lastige vraag....

Er zitten wel wat verschillen tussen A68 en A77II, zo uit mijn hoofd het schermpje en het aantal scherpstelpunten maar da's even geleden dat ik dat paraat had... 

Of er een A77III komt zou ik ook echt niet weten.

Misschien zou je zelfs nog naar een tweedehand A99 kunnen kijken als upgrade. Ook als is dat een ouder toestel, zijn zeker een aantal punten, naast het fullframe die dat de moeite waard zouden kunnen maken.

 

Bij alle fabrikanten zie je naast de traditionele camera's de systeemcamera's een steeds grotere plek innemen en voor mijn gevoel is dat ook de toekomst.

Als je niet per se een fullframe wil zou je ook een a6300 of a65OO in je vergelijking kunnen opnemen, als je niet meteen naar de A7/A9 serie wil gaan. Ik investeer zelf in elk geval niet meer in A-mount. Heb nog wat objectieven die goed bruikbaar zijn met de adapter, lenzen die ik veel gebruik heb ik vervangen.

profile.country.NL.title
bliksem100
Lid

ik Heb zelf de A77 en de A77II en ik schiet met alle bij de A77II heeft veel voodelen tegen over de A77

de A77II is de moeite waard.

 

Ik heb zelf diverse A mount lenzen en een overstap naar E zal veel geld kosten en de A99II is mij  te duur ik hoop dat er een A88 komt die betreft prijs er tussen in zit maar dat zal niet gebeuren Sony laat de A Mount klanten gewoon barsten.

 

Omdat niemand zomaar even € 3500,00 heeft (ik in iedergeval niet)

 

De concurenten van Sony doen het dat betreft beter en hebben voor ieder wat hij kan betalen.

Als er niets gebeurt gaan veel mensen over na een ander merk.