annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

adeptor van e-mount lenzen naar a-mount camera's

OPGELOST
profile.country.NL.title
frencis
Lid

adeptor van e-mount lenzen naar a-mount camera's

hi,

ik vroeg me af waarom er geen adeptors zijn van e-mount lenzen naar a-mount camera's

andersom is dat wel het geval zoals we allemaal weten, maar is het om een of andere technische reden niet

mogelijk om dit te doen ofzo

 

ik heb zelf de a77 en a99m2 en ik begin er wel een beetje van te balen dat er niks meer uitkomt op lens gebied voor de a-mount terwijl voor de e-mount zat lenzen uitkomen, als we dan op de een of andere manier e-mount lenzen zouden kunnen gebruiken dan zou dat in mijn ogen toch wel geweldig zijn

 

groetjes frencis

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Hoi iedereen,

 

De afstand tussen de ring op de body en de sensor is bij de E-mount iets van 14 mm kleiner, dus de E-mount-lenzen zijn 14mm langer. Dat betekent dat dat op een A-body een soort tussenring-effect zou geven, wat volgens mij niet standaard wenselijk is.

Derhalve is dat er nooit van gekomen, schat ik zo in.

 

 

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
EVsony5
Lid

Goededag, 

 

Welkom op het Sony forum! Wellicht kunnen de experts op dit platform je wat handige tips geven. Mocht je er dan nog niet uitkomen, dan zal ik het tevens intern even voor je navragen!  

 

Met vriendelijke groet,

Eva

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Helaas deze is er niet van Sony. Ken ze ook niet van derde partij merken. Heeft mede te maken met grote van de mount. 😉

https://www.sony.com/electronics/support/articles/00095005

 

Overzicht beschikbare objectieven voor A mount

https://www.sonyalphalab.com/guides/sony-lenses-a-mount-guide/

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
frencis
Lid

ok bedankt

dan ga ik er maar van uit dat het technisch niet mogelijk is om dit te 

doen anders was er vast wel iemand op het idee gekomen om

dit te doen

 

groetjes

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Hoi iedereen,

 

De afstand tussen de ring op de body en de sensor is bij de E-mount iets van 14 mm kleiner, dus de E-mount-lenzen zijn 14mm langer. Dat betekent dat dat op een A-body een soort tussenring-effect zou geven, wat volgens mij niet standaard wenselijk is.

Derhalve is dat er nooit van gekomen, schat ik zo in.

 

 

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
frencis
Lid

dankjewel voor de uitleg, zit inderdaad niet een tussenring te wachten die er constant tussen de body en de lenzen zit, als ik al een tussenring wil gebruiken bij macro bijvoorbeeld dan plaats ik hem zelf er wel tussen

 

dus inderdaad technisch is het niet echt mogelijk of je krijgt een ongewenst effect

 

dankjewel allemaal