annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Accu's niet herkend in Battery Grip

profile.country.NL.title
Dathiefnl
Nieuw

Accu's niet herkend in Battery Grip

Ik heb laatst voor mijn A7 de VG-C1EM gekocht. Nu had ik bij een shoot afgelopen weekeind last van dat elke keer 1 van de twee accu's niet herkend werd. Een maal thuis waren beide accu's op zo'n 20 procent. Ik gebruik de originele accu's van sony. Iemand een idee wat dit kan zijn?

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemiddag,

 

Bedankt voor je bericht. Vreemd dat de accu's niet herkend worden. Ik ga voor je uitzoeken wat het probleem kan zijn en hoe dit opgelost kan worden. Zodra ik meer weet kom ik bij je terug!

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
Dathiefnl
Nieuw

Top bedankt alvast!

profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemorgen,

 

Wat gebeurt er als de accu's in de grip van positie worden gewisseld?  Verplaatst het probleem zich dan van accu 1 naar 2? Dan zou het zo kunnen zijn dat 1 van de contacten van de houder niet goed contact maakt met de accu zelf. Als bij het wisselen van positie ook de niet werkende versie meeverhuisd dan zou het ook de accu zelf kunnen zijn. Dan hebben we iig uit kunnen sluiten of het wellicht in de batterijhouder zit.

 

Je kunt tevens eens proberen of het fenomeen ook optreed wanneer je even een paar keer de accu’s in de camera zelf plaatst en dan een paar keer van accu wisselen. Als daar geen problemen mee zijn, dan ligt het probleem waarschijnlijk wel aan de grip.

 

Ik hoor het graag.

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Wat Bibi hierboven aangeeft :thumbsup:

 

* Geeft elke keer het zelfde slot aan dat de batterij niet herkend wordt? 

* Kreeg je de melding bij het aanzetten van de camera of ook tussen door? 

* Functioneert de camera nog als je alleen de niet herkende batterij in de grip laat zitten? 

* Wat voor melding krijg je precies op je camera? 

 

* Begrijp ik het goed dat beide batterijen wel gebruikt worden, maar dat het gaat om de informatie die de camera aangeeft? Je geeft aan dat beide na gebruik op 20% zitten. Dan zou het maar zo kunnen zijn wat Bibi aangeeft dat er ergens een pinnetje niet voldoende contact maakt. 

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
Mathias1985
Nieuw

Ik heb ook dit probleem met mijn a7 en de vg-c1em battery grip, ik krijg nu en dan de melding batterij niet herkent en ook ik gebruik 2 originele sony batterijen, als ik ze gewoon in de camera gebruik is er geen probleem, ook als ik de grip afleg loskoppel en opnieuw aankoppel gebeurd het dat het probleem opgelost is maar niet altijd. Wat kan ik doen om dit niet meer voor te hebben