annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

35mm eq.

profile.country.NL.title
mahendr51
Ontdekker

35mm eq.

Wat gebruiken jullie eigenlijk voor lens voor een 35mm prime equivalent voor aps-c? Ik weet dat Sony zelf de  Zeiss 24mm f:1.8 heeft, maar die lens kost tegen de €1000, en dat is me te gortig.

Iets goedkopers met AF heb ik eigenlijk niet echt kunnen vinden, terwijl 35mm eq. toch een van de meest universele brandpuntafstanden is. Het verbaasd me dat nog geen fabrikant in dat gapende gaat is gestapt en een betaalbare, redelijk snelle variant heeft uitgebracht. Sony, are you listening?

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Wellicht is de Sony 28mm f/2.0 optie. 

 

  • Tokina 20mm-f/2
  • Samyang 20mm f/1.8 ED AS UMC
  • Sigma 24mm f/1.4 DG HSM Art

Helaas ontbreekt ons de informatie om met zekerheid te zeggen of en wanneer er door jouw gevraagde opjectief beschikbaar komt. Wat we wel weten is dat Sony heeft aangegeven met meer objectieven specifiek voor het APS-C systeem. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
mahendr51
Ontdekker

Ik heb reeds de Sigma 30mm f1.4, maar wil ook graag iets wat net wat wijder is. Ook de Zonlai 22mm f1.8 heb ik, maar die is manueel, wat bij het fotograferen van een peuter niet handig is, en die is wat mij betreft ook echt wel breed genoeg . Op zich is die Zeiss ideaal, maar die prijs....

De Sigma Art is inderdaad een optie, maar die is wel weer erg groot en nauwelijks goedkooper dan die Zeiss.

Als Sony nou zoiets zou maken, dan zouden ze die denk ik verkopen als warme broodjes: https://www.cameranu.nl/nl/p1206265/fujifilm-xf-23mm-f-2-0-r-wr-objectief-zwart


Maar goed, ik begrijp dat ik niet gek ben, en er voor de Zeiss eigenlijk geen alternatief bestaat.

Dank, zover.

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@mahendr51 

 

Is de Samyang 24/2.8 een alternatief voor je?

http://www.samyangbenelux.com/af-24mm-pancake-sony-fe.html

https://www.camerastuffreview.com/nl/samyang-lens-review/samyang-24mm-f-2-8-fe-review

 

Andere alternatieven;

Sony 20mm F2.8 pancake   https://www.sony.nl/electronics/cameralenzen/sel20f28

Sony 28mm F2

 

Tevens zie ik dat de Zeiss in de aanbieding is bij bijv. Kamera express.

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
mahendr51
Ontdekker

Dank voor de suggesties. Ik heb echter al de Sigma 30mm, en de 28mm zit daar te dichtbij om echt verschil te maken.

 

Verder speel ik graag met scherptediepte, en dan is f2.8 weer net te weinig verschil met de f4.0 van de standaardlens om die aankoop voor mij te rechtvaardigen. Ik zou echt graag een f1.8 of groter willen.

 

Ik zie dat de Zeiss als occasion wordt aangeboden, nog altijd voor €550. Maar wellicht zou het dan zoiets moeten worden.

 

Toch blijf ik het vreemd vinden dat er niet een betaalbare 35mm eq. AF f1,8-f2.0 in het assortiment Sony-E lenzen is te vinden. Als je fotografen vraagt welke lens ze zouden kiezen als ze maar 1 lens zouden mogen meenemen, kiest het merendeel toch voor 35mm? Het lijkt me zo'n voordehandliggende keuze om die te maken. Maar zelfs Sigma bouwt er met z'n trio 16-30-56mm f1.4 precies omheen. Je zou bijna gaan denken...

profile.country.NL.title
mahendr51
Ontdekker

Update:

Onderhand zijn er dan eindelijk wèl enige goedkopere alternatieven voor de dure Zeiss. Viltrox en Tamron hebben b.v. iets aantrekkelijks en niet al te duurs, en een f:1,4, zelfs. Van wat ik heb gezien lijdt in elk geval de Viltrox wel aan flinke chromatische abberaties, helaas.

 

Ik heb trouwens intussen toch maar die Zeiss gekocht, zij het 2-de hands, en ik moet zeggen dat het inderdaad een fantastische lens is. Die zit toch wel 50% van de tijd op mijn camera....

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@mahendr51 

 

heb je ondertussen de sony FE 35 mm F1.8 gezien? Heb hem zelf gekocht tijdens introductie en samen met de Zeiss 55 1.8 mm een geweldige combo!

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
mahendr51
Ontdekker

Ja, die heb ik gezien, maar dat is een 35mm voor full frame, hè? Ik begon dit draadje over de 35mm equivalent voor aps-c, dus zo'n 24mm in het echt.

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@mahendr51 

 

Ach ja, excuus, had even over aps-c heen gekeken....

 

nou ja, je hebt de keus al gemaakt, veel plezier ermee!

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en