annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Probleem in PlayMemories Home

total_loss
Nieuw

Probleem in PlayMemories Home

Ik heb een eigenaardig probleem. Ik heb al mijn foto's ingevoerd in PlayMemories en in 1 bepaalde map worden de foto's met een eigenaardige kleur weergegeven. Aan de foto's zelf scheelt niets. Als ik die open in verkenner of een ander programma is er geen probleem met de kleuren. Maar in PlayMemories dus duidelijk wel. En alleen voor die map! Ik heb al geprobeerd de map uit Playmemories te verwijderen en dan terug in te laden. Maar nadat de foto's zijn ingeladen worden de foto's weer veel te blauw getoond. Zie hieronder:

 

2014-06-13 14_58_03-PlayMemories Home.jpg

 

Kan iemand mij helpen dit op te lossen?

 

Bedankt op voorhand!

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik betwijfel of het gaat werken (dat het maar 1 map is, maakt het vreemd) maar een update kan altijd de moeite waard zijn om te proberen als je dat nog niet had gedaan:

 

http://support.d-imaging.sony.co.jp/www/disoft/int/download/playmemories-home/win/nl/

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
total_loss
Nieuw

Allereerst, bedankt om te reageren!

 

Ik heb idd de laatste update reeds geïnstalleerd.

En nu ik erover nadenk... ik denk dat hett probleem er gekomen is NADAT ik die update heb gedaan.

Kan dat? 't Is toch vreemd dat niemand anders dit probleem heeft ondervonden.

 

Zucht, ik denk dat ik maar Picasa ga gebruiken om mijn foto's te beheren. Weet er iemand hier nog een ander goed programma om foto's te beheren en eventueel te bewerken (contrast aanpassen en zo).

 

Vele groeten,

WD

 

 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Mijn favoriet programma om foto's te bekijken (vol scherm), inzoomen, herbenoemen van files in batch, verkleinen in batch, exif bekijken, etc... is fsviewer (faststone). Je kan daarmee ook heel wat aanpassingen doen zoals je wil.

 

Paar opmerkingen:

-Als je het programma installeert, zorg ervoor dat het programma als standaard wordt gebruikt (openen met, dan program files x86 ipv de andere program files, dan fsviewer)

-Eerste keer dat je het programma opent: druk F12. Je komt bij de instellingen terecht. Dat fluo groen kan je wijzigen naar wit. Ga de verschillende tabbladen bovenaan af en stel in naar je keuze. Enige wat je wel moet doen is bij vergrotingsinstellingen: zet op 1.0 (dit wil zeggen ware grootte). Standaard stelt fsviewer het in op 2.0 maar dan vergroot je tot voorbij pixelniveau.

-Als je de foto hebt geopend, zie je de foto in vol scherm. Druk je met de linkermuisknop en hou je deze ingedrukt, dan zie je de foto ingezoomd; je kan met de muis rond bewegen en scrollen om naar de volgende foto te gaan (al dan niet ingezoomd).

-Beweeg eens met de muis tot tegen de boven-, linker-, onder-, rechterrand. Je zal nu verschillende opties zien. In de rechterrand zie je zaken zoals bijsnijden, contrast, helderheid, kleur, etc...

 

Veel plezier ermee!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training