annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

TV valt telkens uit op bepaalde HD zenders

OPGELOST
29Tobias29
Ontdekker

TV valt telkens uit op bepaalde HD zenders

Goedemiddag,

 

Ik heb sinds enkele dagen het probleem dat mijn tv, KDL-40HX720, na plm. 1 minuut op de zenders NPO1 HD en NPO2 HD spontaan uit valt en dan als melding geeft: "Geselecteerd programma werd verplaatst of verwijderd". Andere HD zenders vallen op dat moment ook weg. Na enkele minuten kan ik weer gaan kijken. Dit is spontaan ontstaan tijdens tv kijken.

Het probleem doet zich alleen voor als ik bovengenoemde HD zenders selecteer, de rest van de HD zenders geeft geen enkel probleem bij selecteren.

Ik maak gebruik van digitale tv van UPC (nu Ziggo) via een CI+ module. Al contact hierover gehad met Ziggo, Sony Nederland en zelfs installateur waar ik tv gekocht heb. Tot op heden heeft helaas niemand een oplossing. Op internet ook nog niets hierover gevonden. 

 

 

Tags (1)
22 ANTWOORDEN 22
andmulde
Ontdekker

Ik heb gisteren telefonisch contact gehad met Ziggo. Het probleem is bij Ziggo bekend vanaf 1 september en zij zijn op zoek naar een oplossing. Er wordt dus aan gewerkt. Sony heeft mij vandaag ook een bericht gegeven dat zij momenteel in gesprek zijn met Ziggo om dit probleem zsm op te lossen.

Het belangrijkste even samengevat. Beide partijen weten dat er een probleem is, volgens Sony aan de kant van Ziggo en er wordt dus gewerkt aan een oplossing.

profile.country.NL.title
Perboemski
Ontdekker

Ik ben bij de Ziggo winkel geweest in Eindhoven, waarbij de verkoper (...) aangaf dat het probleem bekend was, maar de oplossing nog niet.

 

Voorlopig kijk ik via een extra Horizon box ipv. de CI+ module, iets dat ik toch al van plan was omdat ik (vooral mijn vriendin) dan ook boven kan kijken wat beneden opgenomen is op de Horizon box.

Nadeel is wel dat ik nu een extra kastje bij de tv heb moeten installeren, en daar is eigenlijk geen plek voor.

 

De extra Horixon box kost 5 euro per maand extra, maar nu de eerste drie maanden gratis.

Mocht het probleem dan nog niet opgelost zijn, zouden de kosten voor de extra horizon box gecrediteerd worden, zo heeft de verkoper mij beloofd en opgeslagen in het systeem...

 

Als partijen als Ziggo en Sony in overleg voor een oplossing zijn, gebeurt er meestal niet zo veel, en al helemaal niet zo snel... en ik had geen zin me al die tijd te moeten irriteren aan de CI+ module...

29Tobias29
Ontdekker

TV klein half uurtje geleden aangezet hier. Express ingeschakeld op NPO2 HD. Tot op heden geen enkel probleem. Ben benieuwd. Al eerder meegemaakt dat ik 2 uurtjes gewoon kon kijken, waarna de melding ineens weer verscheen. Hopelijk nu definitief opgelost. Even afwachten nog.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ben benieuwd of dat het nu door Ziggo is opgelost.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
andmulde
Ontdekker

Sinds een paar dagen werkt het weer goed, het beeld valt niet meer weg. Het lijkt erop dat Ziggo het probleem heeft opgelost.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Mooi voor jullie allemaal te horen dat Ziggo weereens het probleem in het digitale netwerk heeft kunnen oplossen.

 

veel kijk plezier allemaal,

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
29Tobias29
Ontdekker

Zeer waarschijnlijk heeft dit probleem inderdaad bij Ziggo gelegen. Hoor je echter nooit iets van, gelukkig kunnen we nu weer gewoon tv kijken. Probleem is hier tenminste opgelost.

Avdbroeke
Ontdekker

Nadat het probleem 3weken terug leek opgelost is het nu weer terug. Na ca 2 minuten valt Npo1 en 2 weer uit : zender is verwijderd of verplaatst. Na ca 1 minuut zenders weer terug.

Ziggo weet het niet en stuurt monteur?

29Tobias29
Ontdekker

Ook hier is helaas het probleem weer teruggekeerd. Net terug van klein weekje vakantie, zet te tv aan, en de ellende begint weer opnieuw. Ben ondertussen helemaal klaar met Ziggo. Je hoort helemaal niets van hun in deze. Monteur is hier zelfs al enkele weken geleden geweest maar die wist ook geen oplossing. Verder gebeurd er dus helemaal niets. 

Deze week eens kijken welke nieuwe provider we hier gaan kiezen. Geen zin om met zo'n provider door te gaan.

Gelukkig de mogelijk om hier over te stappen op glasvezel.

Avdbroeke
Ontdekker

Ik snap de frustratie. M.i ligt het probleem en ook de oplossing bij Ziggo zelf en niet bij de gebruikers in huis,

Zou je toch bij Ziggo willen melden dat ook bij jou het probleem weer optreedt dan gaan ze er wellicht toch nog een keer naar kijken (3 weken lang is het goed geaan dus het kan wel)