annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

TV valt telkens uit op bepaalde HD zenders

OPGELOST
29Tobias29
Ontdekker

TV valt telkens uit op bepaalde HD zenders

Goedemiddag,

 

Ik heb sinds enkele dagen het probleem dat mijn tv, KDL-40HX720, na plm. 1 minuut op de zenders NPO1 HD en NPO2 HD spontaan uit valt en dan als melding geeft: "Geselecteerd programma werd verplaatst of verwijderd". Andere HD zenders vallen op dat moment ook weg. Na enkele minuten kan ik weer gaan kijken. Dit is spontaan ontstaan tijdens tv kijken.

Het probleem doet zich alleen voor als ik bovengenoemde HD zenders selecteer, de rest van de HD zenders geeft geen enkel probleem bij selecteren.

Ik maak gebruik van digitale tv van UPC (nu Ziggo) via een CI+ module. Al contact hierover gehad met Ziggo, Sony Nederland en zelfs installateur waar ik tv gekocht heb. Tot op heden heeft helaas niemand een oplossing. Op internet ook nog niets hierover gevonden. 

 

 

Tags (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
29Tobias29
Ontdekker

Zeer waarschijnlijk heeft dit probleem inderdaad bij Ziggo gelegen. Hoor je echter nooit iets van, gelukkig kunnen we nu weer gewoon tv kijken. Probleem is hier tenminste opgelost.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

22 ANTWOORDEN 22
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Het lijkt erop met de meldedeling  "Geselecteerd programma werd verplaatst of verwijderd" dat het hele signaal weg is uit de digitale stream.

Wat is de signaalsterkte/kwaliteit???

Kan ook een storing van buitenaf natuurlijk zijn.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
29Tobias29
Ontdekker

Deze waardes zijn dacht ik ok. Signaalkwalieit: 100, signaalsterkte: 91.

Afgelopen vrijdag is monteur Ziggo aan huis geweest. Ook hij wist geen oplossing en had deze melding nog 

niet eerder gezien. Heeft alles nagemeten. Zelfs als de zenders wegvallen blijft signaalkwaliteit en sterkte goed.

andmulde
Ontdekker

Hier in regio 5704 sinds enkele dagen hetzelfde probleem. Zender 1 tm 8 vallen spontaan uit en ook hier de melding "Geselecteerd programma werd verplaatst of verwijderd". Contact opgenomen met Ziggo, zij hadden al meerdere mensen gesproken met hetzelfde probleem (Allemaal met Sony tv) en geven de laatste/recente Firmware-upgrade van Sony de schuld. Het is echter raar dat de laatste Firmware van sony al meer dan een maand oud is en de problemen pas enkele dagen geleden zijn begonnen.

Hieronder een link naar een discussie over het probleem op het Ziggo-forum:

https://community.ziggo.nl/beeld-geluid-54/storing-nederland-1-hd-5863

29Tobias29
Ontdekker

Dankjewel. Weet nu in ieder geval zeker dat ik niet de enigste met dit probleem ben. Woon zelf in postcodegebied 5551. Heb zelf ook al Sony NL aan de telefoon gehad en die zeggen dat ze van niets weten. Raar, als ineens meerdere mensen met een Sony TV hetzelfde probleem ondervinden.

Ga vanavond later, moet nu even weg, het ziggo forum eens goed lezen. Misschien dat iemand een oplossing hiervoor vind.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom allemaal,

 

29Tobias29 was hier de eerste die dit probleem in de community melden, heb ook geen topic nog gezien op Ziggo-gebruikers en houd eerlijk gezegd de community van Ziggo niet met grote regelmaat in de gaten.

 

Lijkt mij als ik de Ziggo Community link volgt en leest dat Ziggo weer eens lekker bezig is in hun digitale netwerk, zelf hier op het "oude" UPC netwerk waar ik de problemen niet heeft waargenomen de laatste dagen.

 

Ter info: de NPO 1,2 en 3 HD zijn ook zonder CI+ te ontvangen en tevens ook de SD standaard zenders.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Perboemski
Ontdekker

Ik heb het probleem ook op 2 verschillende Bravias sinds begin september. KDL-24EX320 en KDL-40NX720.

1 tv is uitgerust met een ci+ module, maar beide tv's vertonen hetzelfde euvel.

 

De tv geeft na willekeurige tijd de melding "Geselecteerd kanaal werd verplaatst of is verwijderd."

Na nog een willekeurige tijd zonder zappen verschijnt het kanaal weer voor onbepaalde tijd.

Apart is dat de Ziggo info kanalen het wel blijven doen en soms ook de SD kanalen.

 

De Ziggo helpdesk zegt dat het aan Sony ligt en dat het door een nieuwe firmware komt, maar die wordt helaas niet meer uitgebracht dus erg onwaarschijnlijk.

als iemand een oplossing heeft, hoor ik het graag...

 

Edit: postcode 5708, Ziggo TV (oude UPC netwerk)

 

29Tobias29
Ontdekker

Had tot op heden ook niets gevonden op internet aangaande deze problemen. Ook niet bij Ziggo. 

Valt mij wel op dat veel mensen met dit probleem in het zuiden van het land wonen. 

Ik zie tenminste veel meldingen vanuit Noord-Brabant. Kan haast geen toeval zijn. Zit zelf op zgn. oud UPC netwerk.

Helaas is ook zonder CI+ kaartje NPO1 HD en NPO2 HD kijken niet mogelijk. 

Avdbroeke
Ontdekker

Hallo, heb sinds 1 sept exact zelfde problemen met NPO1en NPO2. Heb een Sony kdl46ex. Laatste update is van vorig jaar dec.postcode 5627

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Probeer eens een fabrieksherstel, cam eruit, zenders zoeken, cam er weer in.

 

Helpt dat?