annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Probleem met CI+ module in een Bravia KDL40NX710

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
nstars
Bezoeker

Probleem met CI+ module in een Bravia KDL40NX710

Ca. anderhalve maand geleden heb ik een Sony Bravia KDL40NX710 gekocht. Enkele weken daarna heb ik de televisie uitgebreidt met een CI+ module voor ZIggo digitale televisie (als ik goed heb van Neotien). Tot die tijd functioneerde de televisie probleemloos. Ook direct na installatie van de CI+ module werkte alles naar behoren. Na twee weken kreeg ik echter de melding van een defecte smartcard, die bij test in een ander toestel niet defect bleek te zijn. Het probleem kon getraceerd worden naar een kapotte CI+ module die ik dan ook heb vervangen.

Toen zijn echter de problemen pas echt begonnen. Ik krijg nu gemiddeld een keer per één of twee dagen de melding dat de uitzendingen van alle zenders (m.u.v. Nederland 1) gecodeerd zijn. Het verwijderen en weer herinstalleren van de CI+I module lost dit probleem (tijdelijk) op tot de volgende keer. Ik heb Ziggo gebeld en zij geven aan, dat dit een probleem is met de communicatie tussen de CI+ module en de televisie. Daar kan ik dus weinig mee. Ik heb nogmaals de CI+ kaart vervangen en dat helpt ook niet. Ik heb op de Sony website gekeken en de televisie heeft de laatste versie van de firmware, dus dat is het probleem ook niet.

Ik wil graag digitale televisie op deze televisie, maar op deze manier is het niet erg stabiel. Ik kan me echter niet voorstellen, dat het constant verwijderen van de CI+ module goed is, daar zijn dit soort kaarten volgens mij niet op gebouwd. Wie kan mij helpen?

Tags (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
The-Hat
Nieuw

Geachte allen,

Ik kan ook nog even adviseren om de update van de TV uit te voeren (als dit natuurlijk nog niet is gedaan).

Dan weet u zeker dat u de TV maximaal heeft geupdate.

Deze kunt u vinden op de volgende pagina: http://support.sony-europe.com/tvhc/tv/lcd/lcd.aspx?site=odw_nl_NL&m=KDL-40NX710

(Hier vind u alle informatie betreft uw TV, die aan support geleverd wordt)

Hier een rechtstreekse link:

http://support.sony-europe.com/tvhc/downloads/downloads.aspx?site=odw_nl_NL&f=FW_Bravia5037TDA&ch=14...

Hopelijk komen jullie zo verder.

Groet,

Ghost

PS: Als u de update gaat uitvoeren: USB Stick van maximaal 4 gig, in FAT32 geformatteerd.

En de module uit de TV, anders is de mogelijk heid dat de software van de kaart ook overschreven wordt met de Sony TV software.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

23 ANTWOORDEN 23
profile.country.nl_NL.title
wivadeko
Bezoeker

Ook ik heb problemen met de CI+module, Caiway, ik heb een originele module van de caiway en een smartcard van de caiway.

Bij mij krijg ik ook heel vaak de melding dat alle zenders gecodeerd zijn, en idd als je de ci+module er uithaald en er weer in doet, dan heb je weer beeld.

Tegelijk hierbij heb ik dat de tv vast loopt. kdl32ex600. Er is dan geen andere mogelijkheid om de stekker er uit te trekken om hem het weer te laten doen.

Net als nstars zou ik graag een antwoord willen hebben.

profile.country.nl_NL.title
Robsr.
Nieuw

Oplossing is om de fabrieks instellingen terug te zetten en daarna alles opnieuw in te stellen. Zie attachement.

Mijn probleem is als het geluid van de tv (KDL40EX720) via de cinemaset wil laten lopen de TV volledig van slag raakt, geen beeld, geen geluid..... Help.

Ik wil het geluid van de TV gewoon op de cinemaset hebben (is ook van Sony) lukt in de analoge periode wel....

profile.country.nl_NL.title
Roel_C
Bezoeker

Beste,

Dit wordt veroorzaakt door een compatibiliteits probleem tussen de lcd-tv en de "Neotion" CAM.

Voor dit probleem te verhelpen kunt U eerst uw Neotion CAM updaten (via CAM menu van lcd-tv), mocht het probleem dan niet verholpen zijn of uw CAM blijkt toch al up to date dan is het het beste dat U uw CAM ruilt voor een ander merk CAM en wel v/h merk "Smit", daar deze wel stabiel werken icm de SONY lcd-tv.

Succes!

Mvg Roel

profile.country.nl_NL.title
Pesan1
Bezoeker

46NX710

@Roel_C

Ik heb jouw advies opgevolgd en de Neotion vervangen voor de Smit.

(Had de Neotion niet geüpdatet, kon wel)

(Heb de Smit niet geüpdatet, kon ook niet via het menu)

CI+ software versie: V1.1

TV uit, Neotion er uit, TV aan. TV uit, Smit er in , TV aan.

Initialisering 0-100%, smartcard er in en klaar. Alles werkt en alle zenders op de zelfde plek.

Nu maar afwachten of ie het blijft doen. Leek wel alsof de Smit er dieper in ging dan de Neotion.

profile.country.NL.title
The-Hat
Nieuw

Geachte allen,

Ik kan ook nog even adviseren om de update van de TV uit te voeren (als dit natuurlijk nog niet is gedaan).

Dan weet u zeker dat u de TV maximaal heeft geupdate.

Deze kunt u vinden op de volgende pagina: http://support.sony-europe.com/tvhc/tv/lcd/lcd.aspx?site=odw_nl_NL&m=KDL-40NX710

(Hier vind u alle informatie betreft uw TV, die aan support geleverd wordt)

Hier een rechtstreekse link:

http://support.sony-europe.com/tvhc/downloads/downloads.aspx?site=odw_nl_NL&f=FW_Bravia5037TDA&ch=14...

Hopelijk komen jullie zo verder.

Groet,

Ghost

PS: Als u de update gaat uitvoeren: USB Stick van maximaal 4 gig, in FAT32 geformatteerd.

En de module uit de TV, anders is de mogelijk heid dat de software van de kaart ook overschreven wordt met de Sony TV software.

profile.country.nl_NL.title
paoudee
Bezoeker

Beste,

Zelf heb ik sinds juli 2010 de 37ex500 staan met een CI-module van Ziggo/Smit

Een prima tv.

Alleen telkens bij het aanzetten van de tv wordt de audentificatie uitgevoerd (getoond).

Volgens mij moet dit aleen gebeuren tijdens de 1e keer/initialisatie.

Op het forum lees ik dat meer mensen dit "optisch" probleem hebben.

De firmware is up-to-date.

Op advies van Ziggo heb ik de TV ook meer dan 2 uur op NED3 laten staan, zonder resultaat.

Weet u nog hoe ik van dit opstartprobleem kan afkomen?

vr.gr.

Patrick

profile.country.nl_NL.title
wivadeko
Bezoeker

Ik heb een smit, en alles is geupdate.

Het probleem is er nog steeds.

Flink balen

profile.country.NL.title
The-Hat
Nieuw

Beste lezers,

In welke regio wonen jullie?

Misschien heeft ziggo een regio update er doorheen gevoerd.

vandaar dat ik het vraag.

Groet

Ghost.

profile.country.nl_NL.title
paoudee
Bezoeker

Beste,

Ik woon in Zuid-Holland.

Als de andere probleem gebruikers ook in Zuid Holland wonen, dan kunnen we Ziggo eens vragen onze kaart op afstand eens te updaten.

Ben benieuwd.

vr.gr.

Patrick