annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen DTS via optisch uit 55X8505B

Toolhead
Ontdekker

Geen DTS via optisch uit 55X8505B

Ik heb een aantal bronnen via HDMI op de tv aangesloten en het geluid gaat via  de optical out naar de hoem cinema receiver.

Dit gaat allemaal prima, behalve met content dat DTS geluid bevat, dan krijg ik alleen stereo geluid uit de receiver.

De tv meldt wel dat er DTS binnenkomt, maar wil het dus niet als DTS doorsturen.

 

Iemand een ide wat ik daaraan kan doen ?

Alvast bedankt.

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
rowgee
Lid

Ik heb mijn barvia 55x8505b ook via digitale optische kabel aangesloten op mijn 5.1 surround home cinema set. Daarnaast is mijn playstation 4 via HDMI aangesloten op mijn bravia. De spellen ondersteunen dolby suuround geluid, echter komt er alleen stereo geluid uit mijn 5.1 home cinema surround set.

 

Mijn vraag was : Ondersteunt de digitale optische uitgang op de barvia 55x8505b eigenlijk wel Dolby surround 5.1 of komt er alleen maar een stereo output uit?

 

Antwoord: Ik heb zelf het antwoord uitgevogeld. Doe het volgende:
1) Druk op je afstandsbediening op de knop HOME ga naar het INSTELLINGEN menu en kies naar DIGITALE SET-UP

2) Kies AUDIO INSTELLEN

3) zet de AUDIOBESCHRIJVING op UIT

4) Ga terug naar het DIGITALE SET-UP door op RETURN knop te drukken

5) Druk nog een keer op de RETURN knop om terug te keren in het INSTELLINGEN menu

6) Ga naar GELUID

7) Kies SPEAKERS en zet het op AUDIOSYSTEEM

😎 Kies DIGITALE AUDIO UIT en zet het op AUTO (dus NIET PCM kiezen)

 

Nu geeft  je Optische uitgang van de Bravia 55x8505b Dolby surround geluid weer als je een dvd of videobestand met dolby surround afspeelt.

Succes ermee!

Toolhead
Ontdekker

Het ging over DTS, DD surround gaat/ging al prima, alleen DTS werkt niet.

Dus GEEN oplossing !

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Kan je receiver wel DTS aan? Of is het mogelijk om de receiver via HDMI aan te sluiten? 

Toolhead
Ontdekker

Ja, de receiver kan DTS aan, heb PS3 via optisch aan de receiver gekoppeld en dan gaat DTS prima.

De tv geeft t gewoon niet door :angry:

profile.country.NL.title
rowgee
Lid

Wat zegt de Sony helpdesk hierover? Hebben ze al een ticket hiervoor aangemaakt om dit te laten uitzoeken?

 

Toolhead
Ontdekker

Ja, en dat is een beetje raar gelopen ook.

Via mail naar Sony helpdesk een antwoord gehad dat ze de service afdeling zullen laten kijken naar het toestel.

Vervolgens belt een service firma dat ze van Sony de opdracht hebben gekregen mijn toestel te repareren en de vraag wat er dan wel aan de hand is. Uitgelegd dat er geen DTS door de optische uitgang wordt doorgestuurd.

De man zegt dat hij het eerst wil uitzoeken voordat ze langskomen.

2 Dagen later belt hij weer met de mededeling dat het geen defect betreft, maar dat het zo hoort.

 

Dus eerst erkent Sony het probleem en vervolgens is het geen defect ?

profile.country.NL.title
rowgee
Lid

Dat is inderdaad raar, het is alsof ze de vraag niet begrijpen en het niet verder opwillen pakken. Het is toch de normaalste zaak van de wereld om de klant up to date te houden van de status en ontwikkelingen n.a.v. jouw vraag.

Verwachting managen van de klant is van "key essence", maar blijkbaar doen ze dat niet voldoende bij jou.

 

Ik zou als ik jou was het escaleren naar een hoger echelon binnen Sony. Of misschien dat je het ook parallel  via de Sony  facebook pagina jouw vraag/ probleem bekend kan maken, dat helpt ook vaak.