annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

SPELING OP SEL70200G MET ILCE-A7R

OPGELOST
profile.country.NL.title
MJ2505
Lid

SPELING OP SEL70200G MET ILCE-A7R

Ik ben het ondertussen al gewoon, maar telkens wanneer ik de 70200 op mijn camera steek, merk ik dat de vatting van de lens niet 100% fit in de vatting van de camera.  Vermits ik dat met geen andere lens heb, vermoed ik dat dit een probleem is van deze lens alleen.

 

Ik heb daaromtrent enkele vragen:

1. Wat kan daaraan gedaan worden? De lens is op dit ogenblik nog steeds onder waarborg.

2. Kan deze speling de vatting van de camera uitslijten zodat ik op langere tijd problemen krijg met al mijn lenzen?  Deze G-lens is immers vrij zwaar, ik zeul ze vaak op de kamera mee waar ze bengelt aan een Blackrapid-holster en je velt ook dat ze een beetje los zit wanneer je de lens vastneemt.

3. Is er door deze speling kwaliteitsverlies?  Minder scherpe foto's bvb ... want ik merk dat ik soms superscherpe foto's maak en soms ook niet terwijl ik dezelfde handelingen stel, scherpstellen en met knop bevriezen.  Waarschijnlijk ligt het eerder aan de fotograaf dan aan het materiaal, maar je weet maar nooit :thinking:

 

Kan iemand mij helpen bij het oplossen van dit probleem?

 

Met amicale groet,

Marc
2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Zoals gezegd heb ik speling op de meeste van mijn lenzen (en inderdaad, vooral de grotere lenzen) en ik heb er geen problemen mee. Als het je stoort, zou ik het wellicht wel overwegen.

 

Dus ik persoonlijk heb nog nooit een lens daarvoor binnen gebracht. Als je nu zou merken dat de lens contact verliest met de camera daardoor, dan zou ik het zeker wel doen, want dat is dan een gebrek.

 

Ik kan die knoop voor jou niet doorhakken, sorry :wink:

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
MJ2505
Lid

Beste Portmixus,

 

Hartelijk dank! De contacten tussen lens en camera zijn OK, dus ik houd alles bij het oude.

Bedankt voor je feedback.

Hart

 

Met amicale groet,

Marc

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als de lens nog onder waarborg is, zou ik contact opnemen met de desbetreffende persoon/shop.

 

suc6 ermee,

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik heb op bijna elke A-mount lens speling, soms veel, soms weinig.

 

Als de speling in de rotatie-richting is, is er geen probleem.

Als je speling hebt tussen lens en lens-vatting, heb je wel een probleem.

 

Het SLECHTSTE wat je kan doen is je camera aan de black-rapid laten hangen met de lens aan de camera!

Wat je wel (zou moeten mogen kunnen) mag doen, is de black-rapid aan de statiefvoet van de lens laten hangen, met de camera aan de lens.

 

Ik laat overigens nooit mijn materiaal bengelen en hou die een hele dag in mijn hand, maar ik spring erg zorgzaam om met mijn materiaal. Dat is persoonlijk :wink:

 

Vanop afstand kan ik niet beoordelen of de speling enigszins normaal is.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
MJ2505
Lid

@Portmixus

Ik laat nooit mijn lens aan de Bald-rapid hangen, steeds de body.  Ik tracht ook het geheel met de hand te begeleiden, maar je kan daarbij nooit voorkomen dat tijdens het wandelen het materiaal wat schokken moet opvangen.  En ook ik koester mijn materiaal en behandel het met respect:smileyhappy:

 

Ondertussen heb ik de beweging eens uitgetest:

- de speling is inderdaad in de rotatie-richting; je hoort trouwens het tikken tegen het eindpunt heen en weer;

- als ik aan de lens trek van de body weg dan geberut er niets, dus speling tussen lens en lensvatting is er niet.

 

Besluit ik bij deze dat alles OK is?

 

Of volg ik de raad op van @pa3eia?

 

Met amicale groet,

Marc
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Mijn punt is dat je de black-rapid net WEL aan de lens moet laten hangen :wink:

 

Als je lens een statiefgondel heeft: vastmaken aan lens. :thumbsup:

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
MJ2505
Lid

Goed dat je het zegt. Ik had deze ring er afgedaan en gebruikte hem enkel op statief. Ik dacht dus -verkeerdelijk- dat het anders moest!

Heel erg bedankt voor deze info.:smileycry:

Met amicale groet,

Marc
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Kwestie van zoiets te voorkomen :wink:

 

http://smg.photobucket.com/user/gimliisadwarf/media/onlinebroken.jpg.html?t=1286277178

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
MJ2505
Lid

@Portmixus en @pa3eia

 

Zoals jullie hiervoor hebben kunnen lezen is er geen speling tussen lens en body wanneer ik eraan trek maar wel wanneer ik aan het objectief draai.

Moet de 70200 nu binnen of laat ik het zo?

Bedankt voor de gouden raad.

 

Met amicale groet,

Marc
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Zoals gezegd heb ik speling op de meeste van mijn lenzen (en inderdaad, vooral de grotere lenzen) en ik heb er geen problemen mee. Als het je stoort, zou ik het wellicht wel overwegen.

 

Dus ik persoonlijk heb nog nooit een lens daarvoor binnen gebracht. Als je nu zou merken dat de lens contact verliest met de camera daardoor, dan zou ik het zeker wel doen, want dat is dan een gebrek.

 

Ik kan die knoop voor jou niet doorhakken, sorry :wink:

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
MJ2505
Lid

Beste Portmixus,

 

Hartelijk dank! De contacten tussen lens en camera zijn OK, dus ik houd alles bij het oude.

Bedankt voor je feedback.

Hart

 

Met amicale groet,

Marc