annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

A7M2: Magenta vlekken/spots op precies dezelfde plaats op iedere foto

OPGELOST
profile.country.NL.title
GerardNijenbrinks
Lid

A7M2: Magenta vlekken/spots op precies dezelfde plaats op iedere foto

Ik krijg mijn A7-II bij iedere foto op exact dezelfde plaats magenta vlekken. Weet iemand wat dit kan zijn, en beter nog, hoe ik dit kan oplossen?

 

Bijgaand enkele voorbeelden:

 

ZZ1954F00F.jpg

 

En de plaats waar de vlekken op de foto zitten:

ZZ730B48F5.jpg

 

Nog een voorbeeld:

ZZ2110115E.jpg

 

En de plaats weer:

ZZ01C74714.jpg

 

Nog enkele voorbeelden:

ZZ7315DAD7.jpg

 

ZZ1830D022.jpg

ZZ68E64DE3.jpg

 

ZZ49F0724A.jpg

 

ZZ50263DA6.jpg

 

Alvast dank voor het meedenken en kijken.

 

Met vriendelijke groet,

 

Gerard


ILCE-A7M2 / SEL2870 / SEL30M35 / SEL90M28G
29 ANTWOORDEN 29
profile.country.NL.title
GerardNijenbrinks
Lid

Dat lijkt inderdaad heel vlot te gaan Albert, dat leveren van die onderdelen. In het Repair Portal staat nu reeds 'parts delivered'...

 

Grt,

 

Gerard


ILCE-A7M2 / SEL2870 / SEL30M35 / SEL90M28G
profile.country.NL.title
GerardNijenbrinks
Lid

Hmmm, nu een aantal dagen later staat er weer 'Parts ordered' - kennelijk niet de goede onderdelen binnen gekregen, of er was nog meer stuk...

 

Gerard


ILCE-A7M2 / SEL2870 / SEL30M35 / SEL90M28G
profile.country.NL.title
GerardNijenbrinks
Lid

En vandaag is het 'Parts ordered' veranderd in 'Onderdelen besteld'...

 

Inmiddels is het twee weken geleden dat m'n camera bij Tech Repair binnen gekomen is. En ik heb twee dagen geleden een email gestuurd met de vraag of er een inschatting te maken is van de duur van de reparatied (toen stond er al enkele dagen dat het ondcerdeel binnen was gekomen). Maar daar heb ik tot op heden helaas geen antwoord op gekregen.

 

Komt vast goed 🙂 maar m'n onderbuikgevoel begint weer een beetje op te komen...

 

Gerard


ILCE-A7M2 / SEL2870 / SEL30M35 / SEL90M28G
profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Zoals ik al eerder zei: je kan ze gewoon even bellen in plaats van gaan speculeren over dingen. Dan heb je gelijk antwoord :slight_smile:

profile.country.NL.title
GerardNijenbrinks
Lid

Albert,

 

Ik kom vaak in aanraking met reparatie ateliers van horloges en het allervervelendste vinden ze over het algemeen dat reparateurs van hun werk gehaald worden om antwoord op dat soort vragen te geven, natuurlijk precies op het moment dat dat het slechtst uitkomt.

 

Vandaar dat ik liever een email stuur om dat te vragen, dan kunnen ze antwoorden als het goed uitkomt. Tegenwoordig verwacht je echter wel dat je binnen twe dagen antwoord hebt, ik wel in ieder geval.

 

Dus het is zeker niet om te speculeren, ik beschreef alleen wat de situatie is met betrekking tot m'n reparatie. Maar mischien heb je gelijk, en zal ik ze morgen eens bellen. Dan weet ik het precies.

 

Groet,

 

Gerard


ILCE-A7M2 / SEL2870 / SEL30M35 / SEL90M28G
profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Ik snap je punt, maar als ze niet reageren en je zit te wachten dan kan je natuurlijk gewoon even bellen. Ik heb ervaring met tech-repair en mailen werkt niet altijd even lekker. Echter, als je belt heb je altijd gelijk antwoord. En je krijgt uiteraard niet de reparateurs zelf aan de telefoon, die hou je niet van hun werk hoor :slight_smile: Gewoon een telefonist(e) die de status even voor je in de computer checkt. Hou ons op de hoogte :slight_smile:

profile.country.NL.title
GerardNijenbrinks
Lid

Ik heb ze net gebeld Albert,

 

En keurig te woord gestaan inderdaad. De oorzaak dat er zoveel geflipperd wordt met de status is dat er meerdere onderdelen zijn besteld, die dan 1 voor 1 binnen komen. Vandaar dat er dan staat onderdeel binnen, en daarna weer onderdeel besteld, want dat gaat dan om een ander onderdeel...

 

Vandaag waren alle nog benodigde onderdelen voor de reparatie binnen gekomen, en volgende week kan er met de reparatie begonnen worden.

 

Hoe lang dat gaat duren kan echter niet opgegeven worden...

 

Gerard

 

Ps. Ik begreep wel dat je de reparatuer zelf niet aan de lijn krijgt, maar als de telefoniste je adequate informatie wil geven zal hij wel geraadpleegd moeten worden. Want zo geavanceerd is een info systeem meestal nou ook weer niet.


ILCE-A7M2 / SEL2870 / SEL30M35 / SEL90M28G
profile.country.NL.title
GerardNijenbrinks
Lid

Yes!

 

Gisteren een email gekregen met de volgende inhoud: "Uw reparatie wordt momenteel afgesloten en zal zo spoedig mogelijk naar u worden verstuurd. Met klanten die hun reparatie komen ophalen nemen wij telefonisch contact op." en tevens dezelfde informatie per SMS ontvangen.

 

Gisteravond zag ik in het Repair Portal 'Reparatie verzonden' staan en vandaag werd m'n camera door GLS afgeleverd.

 

Volgens de nota (zie beneden) is de sensor en een 'frame' vervangen. Dat laatste blijkt (in ieder geval) de voorzijde van de behuizing van de camera te zijn. Die was namelijk beschadigd, daar ging op de hoeken door het vrij veelvuldig gebruik de zwarte verf van de hoeken af, en dat is nu weer nieuw. Tevens zat er een krasje presies door de type aanduiding 7II en da's nu ook weg; voldoende om aan te nemen dat de hele voorzijde vernieuwd is.

 

En de sensor? Perfect, spotless! Prachtig wat een beeld.. Vanmiddag gelijk even een foto geschoten van de prachtig egaal blauwe lucht; niet één stipje! - zie onder.

 

Al met al bijna 4 weken geduurd, het probleem was niet onoverkomelijk maar ik ben heel blij dat ik het gedaan heb. M'n ervaring met Tech Repair is uiteindelijk uitstekend gebleken. Ik was wat huiverig door de wat valse start, maar de communicatie was goed en erg vriendelijk. Dat het, mijns inziens, wat lang duurde lag er aan dat er onderdelen besteld moesten worden, daar is weinig aan te doen.

 

Hoofdstuk afgesloten

 

Groet en allen dank voor het meelezen en denken,

 

Gerard

 

IMG_5061.jpg

 

grn-03606.jpg


ILCE-A7M2 / SEL2870 / SEL30M35 / SEL90M28G
profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

super om te horen! En bedankt voor het op de hoogte houden. Mooi dat het allemaal goed is afgelopen.

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Netjes opgelost! Altijd tof zoiets en ook tof dat je je verhaal deelt :wink:

 

Nu plezier hebben maar!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training