annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

A7M2: Magenta vlekken/spots op precies dezelfde plaats op iedere foto

OPGELOST
profile.country.NL.title
GerardNijenbrinks
Lid

A7M2: Magenta vlekken/spots op precies dezelfde plaats op iedere foto

Ik krijg mijn A7-II bij iedere foto op exact dezelfde plaats magenta vlekken. Weet iemand wat dit kan zijn, en beter nog, hoe ik dit kan oplossen?

 

Bijgaand enkele voorbeelden:

 

ZZ1954F00F.jpg

 

En de plaats waar de vlekken op de foto zitten:

ZZ730B48F5.jpg

 

Nog een voorbeeld:

ZZ2110115E.jpg

 

En de plaats weer:

ZZ01C74714.jpg

 

Nog enkele voorbeelden:

ZZ7315DAD7.jpg

 

ZZ1830D022.jpg

ZZ68E64DE3.jpg

 

ZZ49F0724A.jpg

 

ZZ50263DA6.jpg

 

Alvast dank voor het meedenken en kijken.

 

Met vriendelijke groet,

 

Gerard


ILCE-A7M2 / SEL2870 / SEL30M35 / SEL90M28G
29 ANTWOORDEN 29
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

@Amfion

 

 

Mijn redenering ging als volgt:

Het leken mij geen dode pixels (die zijn normaal donker), vastzittende pixels zijn meestal random gekleurd.

 

Deze zijn allemaal rood-achtig en het zijn een groepje pixels, tenminste, het lijken op pixels.

 

Ik moest ook daar eerst aan denken, maar het zijn er teveel en te gegroepeerd naar mijn mening. Vandaar dat ik niet aan dode of vastzittende pixels dacht.

 

Met 'heb je met nat gekuist' was eerder van 'oei, heb je met nat gekuist?' en niet 'probeer eens met nat te kuisen' :wink: Het gebeurt wel eens dat het vezeldoekje van de plastic houder schuift, dan 'kras' je natuurlijk op de IR filter (hoewel ik toegeef dat het ook wat vergezocht was, maar zoals gezegd, dode pixels leek het mij toch niet na dieper nadenken).

 

Dode/vastzittende pixels is wellicht het meest plausibel, ondanks dezelfde kleur en het gegroepeerd karakter. :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
GerardNijenbrinks
Lid

Ik heb de sensor nooit nat schoongemaakt, alleen af en toe een keer een stofje weggeblazen; daar kan het niet door veroorzaakt zijn.

 

De 2 jaar garantie is van CameraTools (staat onder op de factuur), wat de standaard termijn van Sony is weet ik zo eigenlijk niet. Ik heb wel eens gelezen dat de garantie volgens EU-regelgeving 2 jaar is, mits gekocht binnen de EU.

 

Ik zal eerst wel contact opnemen met CameraTools.


ILCE-A7M2 / SEL2870 / SEL30M35 / SEL90M28G
profile.country.NL.title
GerardNijenbrinks
Lid

De garantie van Sony is sinds 01-04-2010 ook 2 jaar:

 

http://services.sony.nl/support/nl/warranty/general


ILCE-A7M2 / SEL2870 / SEL30M35 / SEL90M28G
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Dan zou ik het zeker ook zoals de anderen hier hebben aangegeven binnenbrengen in garantie.

 

Ben benieuwd wat ze te zeggen hebben!

 

ps: Voor zover ik weet is vanuit Europese regelgeving 2 jaar wettelijk verplicht als garantietermijn...?

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
GerardNijenbrinks
Lid

Ik heb vandaag m'n A7-II opgestuurd aan Tech Repair, het officiele service center voor (onder andere) Sony camera's.

 

Dat gaat na het invullen van een online reparatie registratie formulier, en aanvullend heb ik via WhatsApp contact met ze gehad over hoe dit alles in z'n werk gaat. Prima communicatie zover; ik heb goede hoop dat de camera onder garantie weer in orde komt.

 

Ik zal jullie hier op de hoogte houden van het verdere verloop (ik heb geen idee hoe lang het duurt), dat moet overigens online te volgen zijn via het Tech Repair Portal. Ik denk dat het voor iedereen wel interessant is om te weten hoe Sony reapratie gevallen in hun werk gaan.

 

Groet,

 

Gerard

 

techrepsonya7m2.jpg


ILCE-A7M2 / SEL2870 / SEL30M35 / SEL90M28G
profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Gaat waarschijnlijk helemaal goed komen. Goed dat je ons even op de hoogte houdt. Die portal lijkt nieuw, of ik heb er nooit vanaf geweten. Een tijd geleden wat laten repareren en toen was die portal er voor zover ik weet nog niet :slight_smile: Handig!

profile.country.NL.title
GerardNijenbrinks
Lid

Oeps..!

 

Na keurig een bericht te hebben gekregen (en een update via de portal) dat m'n camera binnen gekomen is voor reparatie, ontving ik vandaag het volgende bericht van Tech Repair:

 

"Geachte heer/mevrouw,


U heeft een Alpha ILCE-7M2 opgestuurd ter reparatie.
De aangegeven klacht is niet geconstateerd, graag ontvangt onze technicus daarom enkele originele voorbeeldopnames na waarop de klacht te zien is.
 
Hopelijk hebben we u voldoende geïnformeerd, mocht u verder nog vragen hebben horen wij het graag van u.

 

Met vriendelijke groet,


Daniëlle Wijnands
Customer Service
"

 

Daar wordt ik niet heel erg vrolijk van zeg maar, en het vertrouwwen zakt me een beetje in de schoenen. Ik had een link meegestuurd naar deze discussie, en ik had gedacht dat de hier geplaatste foto's wel duidelijk genoeg zouden zijn.

 

Ik heb nu de foto's in een .zip-file aan ze opgestuurd, en nogmaals een link naar deze discussie, en hoop dat ze het euvel nu toch op z'n minst kunnen vinden. En dan nog oplossen...

 

Wordt vervolgd...

 

Gerard

 


ILCE-A7M2 / SEL2870 / SEL30M35 / SEL90M28G
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Gerard, 

 

Heb je het casenummer van tech repair voor me? Mag je via een PM sturen. 

Jouw foto's zijn vrij duidelijk dat er iets mis is. Vooral omdat jij het op elke foto weet terug te vinden, op dezelfde plek. 
Kan niet zo zijn dat hun technicus het niet ziet. 

profile.country.NL.title
GerardNijenbrinks
Lid

Wordt vervolgd inderdaad, en dus al heel vlot:

 

Zojuist bericht van Tech Repair (via text message) ontvangen dat ze een onderdeel wat benodigd is voor de reparatie van m'n camera niet op voorraad hebben, en dus hebben besteld. Ook in het Repair Portal is dit gelijk aangepast.

 

Prima dus. Kennelijk hebben ze het probleem nu vast kunnen stellen (het leek me ook al een vreemd verhaal) en is bekend wat er aan gedaan moet worden om het te verhelpen. Dat geeft de burger weer moed!

 

Er staat helaas niet bij vermeld wat de te verwachten levertijd van het onderdeel is, en hoe lang ze verwachten dat de reparatie zal gaan duren. Maar goed, je kunt niet alles hebben; afwachten maar even...

 

Gerard


ILCE-A7M2 / SEL2870 / SEL30M35 / SEL90M28G
profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Dat is goed om te horen Gerard. Meestal duurt de levering van die onderdelen niet zo lang. Je kan ze altijd bellen voor meer informatie. Hopelijk is je camera snel weer gemaakt!