annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Welk merk SD kaart met het hoogst aantal GB en Class is geschikt?

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Inge_1971
Bezoeker

Welk merk SD kaart met het hoogst aantal GB en Class is geschikt?

Hallo mensen,

In februari heb ik mijn Sony Tablet S 16GB 3G gekocht, maar al gauw blijkt dat die 16 GB al snel te weinig wordt.

Nu wil ik dus graag mijn geheugen uitbreiden met een extra SD kaart, maar ik zie door de bomen het bos niet meer met zoveel verschillende merken geheugenkaarten met hun aantal GB en Class types...

Nu is mijn vraag dus welk merk SD kaart ik het beste kan kopen hiervoor, liefst met 16GB of 32GB en als het kan, Class 10...met of zonder adapter? Ik ben op zoek naar een degelijke kaart die niet snel kapot gaat!

Verder las ik ook ergens dat je een extra kabeltje moet aanschaffen als je bestanden naar het intern geheugen overzet...wat een kabeltje is dat en op welke site kan ik die vinden/aanschaffen.

Hoe moet je dat doen om bestanden zoals apps, muziek, etc... over te zetten. Zit dit programma ingebouwd in de tablet of moet je daar iets apart voor downloaden uit de Google Playstore? Hoe gaat dit in zijn werk?

Ja, ik ben helemaal niet zo technisch aangelegd :smileyconfused:...vrouwen hé!

Wie o wie heeft hier ervaring mee en kan me raad geven wat ik het beste kan kopen...?

Alvast bedankt!

Inge

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Koop het goedkoopste type van 32 GB.
Koop niet de hypermoderne snellere typen van 64GB of meer, die zijn incompatible.

Koop er vooral een van normale grootte, koop niet een mini-sdcard in een adaptortje.

Bedenk ook dat van de '16 GB' intern, ongeveer 12 GB beschikbaar voor je is, en dat dat over twee delen verdeeld is 'system' geheugen en 'internal SDcard' geheugen.

Raakt je tablet vol vanwege de vele Apps? Of raakt het vol met muziek, video of photos e.d.?

Misschien is op dit moment alleen het 'system' geheugendeel vol, door je vele Apps. In dat geval wordt het tijd flink wat van je Apps via Settings - Application Manager van je 'system' geheugen naar de 'internal SDcard' geheugen te gaan verplaatsen ('Move to SDcard').

Bedenk dat je de externe SDcard alleen kan gebruiken voor extra ruimte voor films, muziek, fotos, bestanden. Apps kan je niet installeren of verplaatsen naar je externe sdcard. Je kan niet heel makkelijk bestanden bewerken van de sdcard. Sony heeft daar met een update wat aan veranderd, al dan niet expres of per ongeluk, sinds de move van Android 3 naar Android 4 en dat is nog niet hersteld.

Message was edited by: breedBenR

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Koop het goedkoopste type van 32 GB.
Koop niet de hypermoderne snellere typen van 64GB of meer, die zijn incompatible.

Koop er vooral een van normale grootte, koop niet een mini-sdcard in een adaptortje.

Bedenk ook dat van de '16 GB' intern, ongeveer 12 GB beschikbaar voor je is, en dat dat over twee delen verdeeld is 'system' geheugen en 'internal SDcard' geheugen.

Raakt je tablet vol vanwege de vele Apps? Of raakt het vol met muziek, video of photos e.d.?

Misschien is op dit moment alleen het 'system' geheugendeel vol, door je vele Apps. In dat geval wordt het tijd flink wat van je Apps via Settings - Application Manager van je 'system' geheugen naar de 'internal SDcard' geheugen te gaan verplaatsen ('Move to SDcard').

Bedenk dat je de externe SDcard alleen kan gebruiken voor extra ruimte voor films, muziek, fotos, bestanden. Apps kan je niet installeren of verplaatsen naar je externe sdcard. Je kan niet heel makkelijk bestanden bewerken van de sdcard. Sony heeft daar met een update wat aan veranderd, al dan niet expres of per ongeluk, sinds de move van Android 3 naar Android 4 en dat is nog niet hersteld.

Message was edited by: breedBenR

profile.country.nl_NL.title
thijs89
Bezoeker

hoi,

Ik gebruik een 64 gb sdxc kaartje wat geformatteerd is als fat32.

Kost wel wat maar werkt goed en je hebt ruimte genoeg!

Thijs

Message was edited by: thijs89

profile.country.nl_NL.title
leovandi7
Bezoeker

Hi Thijs,

Kan da 64gb sdxc kaartje ook in een tablet p van sony , en moet ik m dan formateren als fat32 ?

profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

ja, wat dit betreft zijn P, S en Xperia S identiek.

zoek op google hoe 64gb fat32 te formateren op een PC. Standaard Windows doet dat niet. Sd/usb partitie manage software downloaden is nodig. Niet voor iedere gebruiker even makkelijk.