annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Tablet doet helemaal niets meer

profile.country.nl_NL.title
SanderFLH
Ontdekker

Tablet doet helemaal niets meer

Hoi,

Vanmorgen wilde ik de tablet aanzetten en die reageerde niet meer. Dit heb ik vaker gehad, even de resetknop indrukken wilde dan altijd helpen. De tablet starte op maar zodra hij unlocked was sloeg hij helemaal vast.

De reset hielp niet meer bleef hangen op Sony logo. Dan maar een factory reset. Deze werkte niet, de eerste keer bleef deze hangen op formating /log.....

Na een tweede poging krijg ik nu onderstaande op het scherm.

E: Fail to read boot logo flag

E: Can't open /dev/block/mmcblk0p5

(No such file or directory)
E:failed to mount /cache/recovery/command

E:failed to mount /cache (No such file or directory)

E:failed to mount /cache (No such file or directory)

Is de tablet nu verloren? Of kan ik zelf nog wat doen?

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

contact op nemen met sony service centre, tablet insturen voor fix.

profile.country.nl_NL.title
HuibWBremer
Bezoeker

Hoi,

Ik heb een soort gelijk probleem, bij mij is dit nu de eerste keer dat mijn tablet niet opstart.

Ik heb hem gereset echter ik kijk of enige UREN tegen het woord SONY aan of ik zit nu al een paar uur tegen een opstart scherm met allerlei dwarrelende lijken te kijken, kortom weinig verandering en niet bevordelijk voor mijn geduld.

Ik heb dus al gereset, de factory defaults kan ik niet instellen omdat er dus niet "door gestart" wordt, moet ik nu mijn tablet opsturen naar Sony of is er nog een andere oplossing?

Alvast bedankt voor het meedenken...

profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

bellen en insturen.

profile.country.nl_NL.title
gerts1
Bezoeker

hoe werkt dioe factory reset. ook ik ik zie alleen sony of alleen die slierten op mijn scherm. insturen alleen als het echt niet anders kan. Heb geen geduld om een maand op mijn tablet te wachten. Hoop dat er een andere oplossing voor is. Blijkbaar een bekend probleem?

profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Simpele reset: met de paper clip punt in het kleine gaatje. Het best doe je dit met de tablet aan het oplaadsnoer.

Factory reset: als je tablet nog opstart, kan het via menu's in settings.

Factory reset als je tablet niet meer opstart:

met het oplaadsnoer ingeplugged, en de tablet nog uit:

- druk de [+]volume toets en de power toets tegelijkertijd in

- als je het sony logo ziet: alleen de powertoets los laten

- je tablet start nu op in Recovery Mode en een van de opties is 'reset to factory settings'. Bij het kiezen van deze optie wordt systeemdata en application data gewist.

- je kan ook eerst een andere reset optie uit de Recovery Mode proberen.

- geen garanties dat dit de boel fixt, maar als laatste poging voor insturen kan je er voor gaan. Bericht maar of het heeft gewerkt!

profile.country.nl_NL.title
gerts1
Bezoeker

Ik had die procedure inmiddels gevonden. Na selecter factory restore geen resultaat. tweede keer kreeg ik allerlei meldingen over drive e: en mount errors. Heb al contact met Sony gehad. Melding is gemaakt moet nu 48 uur!!!!! wachten voordat de technische dienst terug belt. Ben bang dat het een langdurige kwestie word. Waar is de tijd dat je gewoon een medewerkeer aan de telefoon krijgt die helpt en meteen aktie onderneemt.

eerst vervelend bandje, dan iemand denk ik uit india (aan de taal te horen) . Helaas is dat de mode. Gelukkig werk ik als customer service manager voor een bedrijf waar we de ouderwedse service hhog in het vaandel hebben. zucht!

Mijn tablet doet helemaal niks meer, zwart scherm, knoppen werken niet. Betreft een sony xperia.

Wat moet ik nu doen?

profile.country.NL.title
Amal_S
Moderator

Beste Peter,

 

Ik zou je graag willen aanraden om contact op te nemen met onze klantenservice op 020-6581888. Je kunt ze op werkdagen bereiken van 9.00 tot 18.00. Ze kunnen je advies geven over wat je het beste kunt doen om je tablet zo snel mogelijk weer aan de praat te krijgen.

 

Groetjes,

 

Amal_S