annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Reader voor Tablet

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
arosr41
Nieuw

Reader voor Tablet

Op de reader pagina van Sony tablet S (SGPT112NL/S) onder device ID staat de tekst:

"Dit apparaat is nog niet gemachtigd voor inhoud die beschermd is door Adobe DRM"

Hoe machtig ik de tablet ?

Zodat deze Adobe .acsm files kan weergeven

grt ARo

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
hg5812
Bezoeker

Het lukte mij ook niet. Heb daarom uit de Android market de Aldiko reader geïnstalleerd. Deze heeft de optie "aanmelden bij digitall editions". Zo wordt de tablet s aangemeld.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
hg5812
Bezoeker

Het lukte mij ook niet. Heb daarom uit de Android market de Aldiko reader geïnstalleerd. Deze heeft de optie "aanmelden bij digitall editions". Zo wordt de tablet s aangemeld.

JosTheelen
Bezoeker

Dat laatste heb ik dus ook gedaan. Nu zie ik in Aldiko het boek, maar als ik het kies, zegt ie "Error, could not load file". Ik heb nu dus de Reader (not yet authorized for for Adobe DRM content) en Alkido (waar ik email en password heb ingevoerd, dus die is wel authorized), maar een e-book lezen kan ik nog niet. Info krijg je ook niet, ECI wijst naar Adobe, en Adobe wijst naar Sony.

Ze krijgen nog wat tijd, anders ga ik maar uitzoeken hoe ik dat DRM-gedoe kan kraken of omzeilen.

arosr41
Nieuw

Dit is een oplossing !!!!!

Gisteren Aldiko gedownload en geinstalleerd, Adobe ID in gevoerd en zie daar, tablet gemachtigd, kan nu mijn gekochte bol.com book lezen.

Bedankt voor de tip/info

grt ARo

JosTheelen
Bezoeker

Het is me nu ook gelukt met Aldiko. Ik heb een ebook van ECI gekocht. De acsm-file van dat ebook (een file die de opdracht geeft om het boek te downloaden) heb ik naar het tablet gecopieerd. Als je dan met bv Astromanager die acsm-file opzoekt op je tablet en erop klikt, download het tablet automatisch het boek. Met Aldiko kun je je ook nog authorizeren met je code/password van adobe en dan kun je het lezen.