annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Probleem Xperia Z3C Tablet

Cronimet
Ontdekker

Probleem Xperia Z3C Tablet

Hoi allemaal, 

 

ik heb onlangs de Z3C tablet gekocht en ik ben er heel tevreden mee.

Maar sinds gisteren zit ik met 2 problemen:

 

Bij het swipen van bureaubladen merk ik een lag, het gaat niet vloeiend. Ook bij het scrollen in de browser hapert het beeld. Dit vind ik eigenlijk niet normaal voor een toestel met deze specs en zeker niet als je er 400€ voor betaald hebt.

Heeft er iemand nog dit probleem of scheelt er iets met mijn toestel?

 

Mijn tweede probleem is de apps. Je kan blijkbaar geen apps naar SD kaart schrijven in Android 4.4.4 en dit is heel vervelend. Als ik dit op voorhand had geweten dan had ik de 32gig versie gekocht en geen SD kaart aangeschaft. 

Weet er iemand of dit onder de update van Lollipop nog steeds niet mogelijk is? Of gaat Sony dit aanpassen?

 

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Grtz

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Welkom op het forum!

 

Kan je niet rechtstreeks helpen maar het is niet zo normaal dat het nu zou haperen.

 

Wat was de laatste app dat je installeerde voor het begon te haperen? Misschien draait er iets op de achtergrond.

Al een reboot gedaan? 

 

Ik weet niets officieel, maar van wat ik heb gehoord en gelezen zou vanaf lollipop update (die je sowieso zal krijgen) wel mogelijk zijn om apps op de SD kaart te installeren. Die mogelijkheid toevoegen aan 4.4.4 denk ik niet.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Klopt, momenteel beperkt Android de mogelijkheid om iets naar een SD kaart te schrijven. Je kunt bijna niks vanaf eenTablet op de SD kaart opslaan met de huidige firmware.

Merk je alleen met browsen een lag? Zo ja, probeer het eens met een andere browser ook? 

Cronimet
Ontdekker

Dank je!

 

Hmm geen idee wat de laatste app was die ik installeerde.

Ik heb even erna nova launcher geinstalleerd en deze werkte wel vloeiend.

 

Ik heb ondertussen een factory reset gedaan en nu heb ik geen lag meer. Misschien dat het kwam doordat mijn interne opslag bijna vol was? Ik had namelijk nog maar 2gig over, ik heb wel geen idee of dit de snelheid van het toestel zou beinvloeden.

 

Hopelijk komt dit er onder Lollipop, dit is echt een klote instelling. Had ik dit op voorhand geweten was ik sowieso voor de 32gig versie gegaan!

 

Thanks voor de info!

Cronimet
Ontdekker

Neen, bij het browsen en ook in de app drawer of bij het swipen tussen bureaubladen.

 

Is het eventueel een mogelijkheid om het toestel te rooten en zo wel de apps naar SD kaart te schrijven?

 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Voor zover ik weet zijn er voor deze tablets nog geen roms te krijgen zonder verlies van functionaliteit.

En zoals je wellicht weet, verlies je in principe ook je garantie door te rooten.

 

Ik zou even afwachten, de lollipop updates waren voor eerste kwartaal van dit jaar voorzien! Mogelijk is je probleem daarmee opgelost.

 

In afwachting misschien ook goed analyseren wat de grote slokops zijn tussen je apps...muziekapps slaan veel op in cache.

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
Cronimet
Ontdekker

Hmm dat is wel jammer.

 

Waarom verlies je daardoor je garantie, je doet toch niks verkeerd? Je probeert zo gewoon fouten die Sony in zijn software maakt te verbeteren. Daar zou Sony ons dankbaar voor moeten zijn, anders zouden de mensen enkel maar ontevreden met hun product rondlopen. 

 

Ja dan wacht ik maar een root of Lollipop update af, hopelijk moeten we daar niet lang op wachten. 

Ik heb enkel spelletjes als apps, het zijn er niet veel maar wel grote bestanden zoals bv Fifa 15 en GTA.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Sony biedt zelf een bootloader aan. Je verliest "mogelijk" je garantie, maar dat hangt af van je provider en natuurlijk wat je er mee gaat doen. Met andere woorden, zal niet echt gebeuren! 

 

Je kunt hier meer info vinden op de site van sonymobile: http://developer.sonymobile.com/unlockbootloader/unlock-yourboot-loader/