annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Hoe bewerk je ARW bestanden met camera raw in Photoshop 5.5?

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
marcel58
Bezoeker

Hoe bewerk je ARW bestanden met camera raw in Photoshop 5.5?

Ik heb net een RX100 gekocht. Ben er heel blij mee. Maar ik kan nergens vinden hoe ik de ARW bestanden kan bewerken met Camera Raw van Photoshop 5.5. Het ARW bestand wordt gewoonweg niet door Photoshop herkend........;-{


Marcel

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Dat klopt.

Photoshop (of camera raw als onderdeel daarvan) geeft enkel ondersteuning van de camera's die op dat moment actueel zijn. Dus als je een camera hebt van bv oktober 2012 en photoshop kwam met een nieuwere versie in september 2012, dan zal enkel die photoshop versie van september 2012 de camera van oktober 2012 ondersteunen. Alle vorige versies van photoshop krijgen de update niet meer.

Je beste alternatief is ligthroom (zelfde engine als camera raw (is tenslotte ook een lightroom) maar voor RAW te ontwikkelen een veel aangenamere omgeving) of de meegeleverde software van sony :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Dat klopt.

Photoshop (of camera raw als onderdeel daarvan) geeft enkel ondersteuning van de camera's die op dat moment actueel zijn. Dus als je een camera hebt van bv oktober 2012 en photoshop kwam met een nieuwere versie in september 2012, dan zal enkel die photoshop versie van september 2012 de camera van oktober 2012 ondersteunen. Alle vorige versies van photoshop krijgen de update niet meer.

Je beste alternatief is ligthroom (zelfde engine als camera raw (is tenslotte ook een lightroom) maar voor RAW te ontwikkelen een veel aangenamere omgeving) of de meegeleverde software van sony :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
truelive89
Nieuw

Hallo ik heb een Sony A7 en schiet ook op ARW formaat ik gebruik Capture One die herkend het namelijk dat bestandsformaat probeer deze Groet Gerard 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Als je Photoshop alleen gebruikt om je ARW bestanden te openen en bewerken (camera RAW) zou ik zeker kijken naar Capture One als alternatief.

Je kunt dezelfde bewerkingen doen als in Camera Raw en je kunt je foto's ook vanuit Capture One openen in photoshop voor verdere bewerkingen.

 

Capture One express voor Sony is gratis.

De volledige variant kost volgens mij iets van 50 euro.

https://www.phaseone.com/en/Products/Software/Capture-One-for-Sony/Sony-Express.aspx

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Je kan ook Adobe DNG converter downloaden, deze zet alle raw bestanden om in hun eigen DNG formaat, dewelke door camera raw en lightroom geopend kunnen worden!

 

Handig, zodat je niet telkens de laatste nieuwe lightroom hoeft te kopen.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training