annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Deel je A7-instellingen!

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Deel je A7-instellingen!

Met de (exponentieel) toenemende populariteit van Sony A7 camera's, lijkt het me gepast een thread te starten waarin we onze instellingen kunnen delen met elkaar, al dan niet met uitleg waarom. Ik merk (van vele praatjes) dat veel mensen zoeken naar instellingen die gemakkelijk te programmeren zijn onder de Fn knop of onder een van de vele C (custom) knoppen.

 

Mijn instellingen voor Fn en de knoppen zien er als volgt uit voor de A7RII:

 

DSC_0416.jpg

DSC_0417.jpg

DSC_0418.jpg

DSC_0419.jpg

 

Voor de Fn-knop heb ik bepaalde functies ingesteld die ik zelden tot nooit gebruikt, maar als je 12 verschillende opties kunt instellen, het is bijna teveel keuze! :wink:

 

Verder stel ik de helderheid van mijn zoeker in op manueel en niet automatisch (ik betrouw op mijn zoeker voor de belichting en wil niet dat de helderheid van mijn zoeker wijzigt door de intensiteit van het omgevingslicht). Batterijspaarmodus staat op 2 minuten en afstandsbediening in het menu daarnaast staat uit (anders kan de batterijspaarmodus niet werken).

 

Wat zijn jullie instellingen? :slight_smile:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Nuttig om dit als Blog aan te maken in het vervolg? Dan blijft het beter zichtbaar :slight_smile:

profile.country.NL.title
Turbopadje
Lid

Ik ben sinds kort in t bezit van een Sony a7RII en heb me ook verdiept in de instellingen.

 

Tijdens t googlen kwam ik deze youtube filmpje ''tips sony a7II'' tegen, het gaat wellis waar over het instellen van de a7II, maar de a7rii bezitters hebben er ook wat aan.

Alleen een paar instellingen zitten bij de a7rii net op een andre plek als de a7ii.

 

https://www.youtube.com/watch?v=APrti3EeUmE

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert


Turbopadje schreef:

Ik ben sinds kort in t bezit van een Sony a7RII en heb me ook verdiept in de instellingen.

 

Tijdens t googlen kwam ik deze youtube filmpje ''tips sony a7II'' tegen, het gaat wellis waar over het instellen van de a7II, maar de a7rii bezitters hebben er ook wat aan.

Alleen een paar instellingen zitten bij de a7rii net op een andre plek als de a7ii.

 

https://www.youtube.com/watch?v=APrti3EeUmE


Leuk om jouw instellingen te delen? Hebben we een wat breder perspectief :wink:

profile.country.NL.title
Echtscheiding
Ontdekker

Goede avond,

Ik heb geen antwoord. Ik heb een vraag. Ik heb een Sony A7 camera en wil daar "back button focus"opzetten.

Op You Tube zie ik Engelse fimpjes, maar ik heb moeite om die te begrijpen. Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn toestel daarop kan instellen. Ook eventuele andere instellingen die handig zijn voor deze camera zijn welkom. Bij voorbaat dank.

Atie van Alphen