annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

2 weken met de Sony A7ii

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

2 weken met de Sony A7ii

Voor een ieder die het interesseert;

 

Ik heb de A7ii nu 2 weken in mijn bezit. Ik heb een Nikon D7000 ervoor opgegeven en er nog geen seconde spijt van gehad! (maar was wel een emo stap :smileywink:) Mijn ervaring met de D7000 was dat ik eigenlijk meer met de techniek (instellingen) bezig was dan met fotograferen. De 2 weken met de A7ii is weer gevoel van "thuiskomen"! Ik ben weer bezig met fotograferen. De menu instellingen zijn simpel te begrijpen (al heb ik nog niet alles uitgeprobeerd) en snel te vinden. De foto's zijn zeer scherp, ook de foto's die ik met de 33 jaar oude Olympus 50 mm lens maak (met behulp van adapter). Overigens is de OMD (lang geleden) ook altijd een maatje van me geweest...

De 35-135 zoom van Olymp is nog wat onwennig, maar dat komt goed! (mijn vrienden vinden de foto's scherp, maar ik nog niet genoeg..instelling van scherpstel hulp nu op rood gezet, kijkne of dat helpt). Maar het feit dat ik ze kan gebruiken vind ik geweldig, geeft weer een boost aan creatief fotograferend vermogen! Voor de rest gebruik ik de kitlens en ben daar gewoon tevreden over. Afgelopen weekend op de vakantiebeurs foto's gemaakt voor o.a. de stil leven competition van Sony en het is een feestje! (ook bij nightcamping hal met ingesteld max 3200 iso) En het handzame formaat en lichter gewicht is een uitkomst op zo'n dag! 

Zit nog te denken aan een superzoom zoals de 24-240 als reislens maar ben daar nog niet uit. (tips??)

Met andere woorden een happy camper! 

Wilde dit gewoon even delen op dit forum.

 

grt

Sigi

mijn foto's op; 500px en
3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Gefeliciteerd met de overstap @Sigiphoto!

 

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die het interessant vinden. Je bent niet de enige die recentelijk zo'n grote overstap gemaakt heeft. 

 

De SEL24240 is een prima keus als reislens (en volgens mij ook de enige optie). 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo @Sigiphoto

 

Super tof dat je zo actief bent op het forum!

 

De 24-240 testte ik onlangs eens uit, echter niet langer dan een kwartier. Heb er wel wat over gelezen. Staat op m'n verlanglijstje om eens grondiger uit te proberen :wink:

 

Wel is de lens best groot en zwaar, niet onlogisch gezien het een full-frame lens is en behoorlijk wat millimeters bezit. Mij stoort het niet echt, maar ik denk dat het zeer persoonlijk is. Ik zie genoeg mensen zeggen "wow zeg, compact is anders".

 

Zeker eentje die ik ooit ook wel wil (ben nochtans een vaste-brandpunt gebruiker (bijna uitsluitend) maar eerder onderaan m'n (lange) verlanglijstje. Op vakantie gebruik ik graag eens een "superzoom" om video en foto te combineren). 

 

Ik vond het wel een toffe lens!

 

Op youtube kan je een videoreview lezen van deze lens door Frank Doorhof die hem van Sony eens mocht lenen!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Dank voor bovenstaande reacties. Een forum is voor mij een manier om ervaringen uit te wissselen zodat een ieder er beter van wordt/antwoorden vindt.

 

wat betreft de twijfel over de 24-210;

heeft niet zoveel te maken met kwaliteit van de lens, heb er al veel foto's van voorbij zien komen (meest US forums/sites). Ik weet dat de kwaliteit van een superzoom niet te vergelijken is met een prime lens. Vandaar dat het voor mij een reislens zou zijn. Wat me doet twijfelen is dat ik de kitlens er ook direct mee ga vervangen (de 28-70). Voor zoom kan ik ook denken aan de 70-200 die precies aansluit op de 28-70. Maar die is wel weer flink duurder (maar volgens Dxomark kwalitatief ook een stuk beter en met vast F4 diafragma).

Andere route zou kunnen zijn een alpha lens (wel FF) met sony adapter. Of elk andere goede zoomer natuurlijk. 

Bijvoorbeeld 2e hands want dan zou ik er een 35 (of minder of 50)mm prime van sony bij kunnen doen en daarmee gereed voor elke situatie.

Ben wel benieuwd naar de sets die andere leden hier op het forum bij de A7 .... gebruiken.

grt Sigi

mijn foto's op; 500px en