annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Je PS4 Pro aansluiten op je home-entertainmentsysteem

profile.country.GB.title
scully99
Lid
Lid
4.385  Weergaven

il je dat je PS4-games nog meer van het scherm afspatten? Wil je je PS4 gebruiken om video te streamen in HDR? Kom erachter hoe je je PlayStation kunt aansluiten op je 4K HDR home-entertainmentsysteem om te genieten van een optimale beeld- en geluidskwaliteit.

 

PS4_Main.jpg

 

Vereisten voor HDR op je PS4

 

PS4 Pro is compatibel met HDR, een technologie die dankzij het bredere kleurenspectrum en gedetailleerdere weergave voor realistischere beeldkwaliteit zorgt. Om hiervan gebruik te maken, heb je het volgende nodig:


- een premium supersnelle HDMI-kabel die 18 Gbps ondersteunt
- een 2K of 4K HDR-tv die HDR10 ondersteunt
- HDR-content, zoals een game of videostreamplatform met ondersteuning voor HDR


Je PS4 moet ook zijn bijgewerkt met systeemsoftware 4.0 of later. Deze versie voegt de optie voor HDR toe aan je PS4-instellingen.

 

Hoe sluit ik mijn PS4 aan op een tv en een Soundbar/AV-ontvanger?

 

Sluit de PS4 rechtstreeks aan op je tv om HDR te kunnen instellen. Gebruik hiervoor een premium supersnelle HDMI-kabel.


Als je gebruikmaakt van een Soundbar of AV-ontvanger, sluit je deze aan op een van de daarvoor bestemde poorten* op de PS4 Pro. Sluit de Soundbar/ontvanger daarna aan op de HDMI 3-poort (ARC) van de tv.


*Verschilt per model.

 

Op welke tv-ingang moet ik mijn PS4 Pro aansluiten?


Zoek op deze lijst het model/jaar van je tv van Sony. Hier lees je of je tv HDR ondersteunt en welke HDMI-ingangen 4K en HDR ondersteunen.  

 

Hoe moet ik mijn tv en PS4 Pro instellen?

 

Kies op je tv 'Enhanced format' (Verbeterde indeling) voor de beste beeldkwaliteit. Je vindt deze optie als volgt:


- Druk op de HOME-knop de afstandsbediening en selecteer 'Settings' (Instellingen)
- Kies onder de categorie 'TV' de optie 'External inputs' (Externe apparaten)
- Stel de HDMI-signaalindeling in op 'Enhanced' (Verbeterd).


Niet elke HDMI-aansluiting ondersteunt 4K HDR. Raadpleeg bij twijfel deze lijst zodat je zowel van 4K als HDR kunt genieten (bij 4K HDR-content).

 

Ga op je PS4 naar het informatiescherm over video-uitvoer. Kies 'Settings' (Instellingen) > 'Sound and Screen' (Geluid en Scherm) > 'Video Output Settings' (Instellingen video-uitvoer). Stel de uitvoerinstellingen voor HDR en Deep Color (Diepe kleuren) in op Automatic (Automatisch).

 

Welke beeldmodus moet ik instellen op de tv?

 

De beeldmodus wordt automatisch ingesteld op 'HDR Gaming' (HDR-gaming). Zo niet, kun je deze modus handmatig selecteren.

 

Welke audio-instelling kan ik het beste gebruiken als ik een PS4 Pro gebruik met een tv met Soundbar/AV-ontvanger?

 

Dat hangt af van het model van je Soundbar/ontvanger. Veel van onze Soundbars, zoals onze nieuwe ZF9- en XF9000-modellen, hebben een speciale Game Studio-modus. In deze modus wordt dialoog geoptimaliseerd zodat je deze beter kunt verstaan. Ook wordt er een gevoel van beweging en afstand gecreëerd voor een nog meeslependere game-ervaring!

 

Wat moet ik doen als mijn Soundbar/ontvanger geen HDR-signaal kan doorvoeren?

 

Sluit de PS4 Pro rechtstreeks aan op de tv en sluit de Soundbar of AV-ontvanger aan via de HDMI 3-poort (ARC).

1 Opmerking