annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Haal alles uit Android TV

jaylward
Lid
Lid
20.178  Weergaven

Android_TV.jpg

Android TV is het baanbrekende nieuwe platform dat op de meeste van onze BRAVIA®-modellen staat. We hebben het vorig jaar op sommige van onze televisies geïntroduceerd, en in 2016 is het op nog meer modellen te vinden.

 

De Android TV-ervaring draait om apps die kunnen worden gedownload op de tv, maar mensen die Android voor het eerst gebruiken kunnen dit nieuwe proces lichtelijk overweldigend vinden. Als u iemand bent die moeite heeft met apps en hoe deze gebruikt kunnen worden op Android TV, lees dan verder en u hebt alles binnen de kortste keren onder de knie...

 

Wat heb ik nodig voor Android TV?

 

Google-log-in.jpgHet instellen van Android TV is heel eenvoudig — het enige dat u nodig hebt is een Google-account, waarvan u de gegevens moet invoeren in uw tv als u deze voor het eerst inschakelt.

 

Als u al een Google-account hebt, kunt u simpelweg uw e-mailadres en wachtwoord invoeren wanneer daarom wordt gevraagd. Als u nog geen account hebt, kunt u er eenvoudig een aanmaken in een kwestie van minuten door naar de Google-webpagina te gaan.

 

Bekijk de onderstaande uitpakvideo voor een uitgebreide, stapsgewijze uitleg over het installeren van uw Android TV.

 

 

Waar kan ik apps voor Android TV downloaden?

 

Google-Play.jpgDe enige manier om apps voor Android TV te downloaden is door naar de Google Play Store te gaan. Deze is gemakkelijk te vinden door in het startmenu van Android TV naar beneden te scrollen totdat u het pictogram voor de Google Play Store ziet.

 

Als u een Android-smartphone hebt, bent u bekend met de werking van de Store. Maar vrees niet als u de Store voor de eerste keer gebruikt! Als u deze opent, ziet u een pagina waarop een aantal van de beste beschikbare apps voor Android TV worden aangeraden, maar u kunt ook de zoekbalk gebruiken om een specifieke app te vinden.

 

Zodra u uw favoriete apps hebt gedownload, gaat u terug naar het startmenu van Android TV. Alle gedownloade apps staan hier netjes op een rij. U hoeft nu alleen nog maar op de app te klikken die u wilt gebruiken!

 

Hoe bedien ik apps voor Android TV?

 

gamepad.jpgHet antwoord op deze vraag hangt af van welke app u gebruikt. Bij streamingdiensten als Netflix, YouTube™ of Deezer kunt u alles bedienen met de Smart Remote Control die wordt meegeleverd bij uw tv.

 

Maar bij veel van de game-apps voor Android TV krijgt u de allerbeste ervaring met een speciale gamepad. Dit kan eerst onhandig lijken, maar zodra u een gamepad draadloos hebt verbonden met de tv kan de gamepad ook worden gebruikt om net zo soepel door de menu's van Android TV te navigeren als met een normale afstandsbediening. Als u een PS4 hebt, kunt u de controller gebruiken om Android TV-games te spelen. Zo niet, dan raden wij de Logitech F310 en F710 aan, of de Razer Serval.

 

Waarom kan ik niet gewoon alle apps installeren die ik op mijn smartphone heb?

 

Iedere app die u bij Android TV zult vinden is speciaal aangepast en geoptimaliseerd om te werken op een tv-scherm, dus het is mogelijk dat u niet iedere app kunt vinden die u gebruikt op uw Android-smartphone of -tablet.

 

Android TV staat echter nog in de kinderschoenen, dus ontwerpers zijn continu bezig om nieuwe en spannende aanwinsten toe te voegen aan de Google Play Store die specifiek voor tv's zijn gecreëerd.

 

De meeste mensen realiseren zich niet dat apps van een Android-smartphone rechtstreeks naar een Android TV kunnen worden gestreamd, zonder dat de app op de tv is geïnstalleerd. Stel dat u de Netflix-app hebt gedownload op uw Android-smartphone of -tablet. Als u deze opent, zult u in de rechterbovenhoek het Google Cast-logo zien. Tik op het pictogram, en tik vervolgens op de naam van uw tv. Netflix zal worden geopend op uw tv — zelfs als u de Netflix-app niet op uw tv hebt gedownload!

 

Klik op de onderstaande knop voor nog meer informatie over Android TV.

 

Learn-more_NL.jpg

Blogid0092