annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Waarom valt geluid steeds weg bij HD tv?

profile.country.nl_NL.title
Martinez_jr
Bezoeker

Waarom valt geluid steeds weg bij HD tv?

Hallo,

Sinds afgelopen week hebben wij digitale tv via de CI+ module van Ziggo. Ziggo zorgt voor HD tv voor Nederland 1, 2 en 3 (en nog een paar zenders).

We hebben nu gemerkt dat het geluid soms een seconde wegvalt als we op deze zenders kijken. Op de niet HD zenders is dit niet het geval. Het lijkt vooral te gebeuren bij muziek, maar het kan ook zijn dat je het dan juist merkt.

De combinatie waarmee alles is aangesloten is:

Philips 32PFL/7605 tv met insteek ci+ smartcard

Sony DAV-DZ260 home cinemaset

Deze twee zijn verbonden via HDMI voor beeld en digitale coax kabel voor geluid.

Zodra ik het geluid laat lopen via de tv zelf, dus de SONY loskoppel, gaat het geluid goed. Het lijkt dus te liggen aan a) de bekabeling of b) de combi Philips-Sony.

Nu heb ik op andere fora gezien dat dit een bekend probleem is, maar dat er nog geen oplossing bedacht is. Het kan goed liggen aan de geluidbuffering in de home cinemaset, het intern geheugen oid. Daarom mijn vraag via dit forum.

Wat weet  Sony hiervan en wat kan er wat jullie betreft aan gedaan worden?

Tags (3)
1 ANTWOORD 1
profile.country.nl_NL.title
dirk95
Bezoeker

Heb een zelfde probleem met zelfde tv en ziggo CI+ module, echter met een Yamaha versterker. Na een chat sessie met Philips heb ik de volgende oplossing gekregen...

(chat fragment)

Zet de Philips site op Engelse taal (Nederlandse vertaling komt later beschikbaar)
- Ga naar de support pagina van de TV
- Ga naar 'Frequently Asked Questions'
- Ga naar kopje 'Software & firmware'
- Selecteer 'How can I prevent intermittent sound lost when I watch TV channels and external source, or from an audio system connected via the TV’s digital audio out connection?'
- Download de 140.27 software
- Pak de software uit op USB stick
- Installeer software op TV
- Dit is een tussenoplossing, de officiele SW release is waarschijnlijk in Januari

Deze 140.27 versie heeft het probleem sterk gereduceerd maar nog niet voor de volle 100%. Heel soms hikt het geluid nog steeds maar is beslist beter geworden.

Totzover mijn ervaring. Succes.