annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony UBP-X800

profile.country.NL.title
thx1183
Ontdekker

Sony UBP-X800

Ik ben in het bezit van een Sony UBP-X800, en op zich wel een leuk apparaat.

Wat ik alleen NIET begrijp is, dat ik mijn eigen geripte Blu-ray`s (naar mkv) wel kan streamen alleen ik krijg er geen

dolby digital plus, dts hd master uit.

Terwijl, als ik de schijf zelf afspeel, dit wel gebeurt.

Waarom is dit NIET mogelijk ???

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Thijs_H
Community Team

Hi Thx1183,

Welkom op de community! Ik ga je vraag intern doorzetten, maar misschien zijn er al andere community leden die een antwoord op deze vraag hebben.

 

Groeten,

Thijs 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Hoe heb je deze geript?

Weet je zeker dat deze sporen meegenomen zijn? Heb je dit getest?

Heb je de MKV's ook op andere media speler kunnen testen? Doet die het daar wel. 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
thx1183
Ontdekker

Ik rip al mijn Blu-ray`s met makemkv, en ik heb ze inderdaad ook op mijn HDI Dune D1 mediaspeler uitgeprobeert, en daar werken ze prima zonder problemen.

profile.country.NL.title
Thijs_H
Community Team

We hebben het even nagekeken en de USB ingang krijgt niet in alle gevallen toegang tot de hardwaredecoder in de speler. Je kan immers niet legale downloads afspelen via deze ingang. Hetzelfde geldt met de tv`s, enkel Netflix en Amazon als externe partij krijgen toegang tot de hardware om DD5.1 weer te geven (codec rechten zaak dus). Sony betaald de codecs bij dolby en heeft dus wel toegang.

 

Groeten,
Thijs

 

 
profile.country.NL.title
thx1183
Ontdekker

Dus een Blu-ray die ik heb gekocht, en daarna heb geript naar mkv, en die vervolgens plaats op mijn NAS,

kan ik dus NIET op die manier afspelen (met behoud van Dolby Digital Plus of DTS HD MASTER).

Dat is toch raar, het zijn toch mijn eigen gekochte schijven ???

Tevens wou ik even melden dat ik uitsluitend stream via mijn NAS (Thuisnetwerk).