annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony BDP s490

profile.country.nl_NL.title
corennelis
Bezoeker

Sony BDP s490

Wie heeft ervaring met netwerkmogelijkheden BDP 490 via DLNA films en video te streamen.

Helaas wordt de mogelijkheid om DVD videobackup bestanden af te spelen slechts ten dele mogelijk gemaakt,

zo is taalkeuze of ondertiteling is niet mogelijk en worden normale divx bestanden niet herkend. Wie heeft ervaring hiermee?
















4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

Zoek eens op MediaServer hier op het forum.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
corennelis
Bezoeker

Ik wil echter via nas streamen maar sony apparatuur is een regelrechte ramp. Na vele jaren trouwe klant te zijn van diverse Sony producten, wordt ik door family en kennissen ronduit uitgelachen dat ik sony blijf kopen!

Via mijn televisie Sony Bravia is mijn nas te benaderen, alleen worden de mediafiles niet herkend. Hoewel divx registratie plaatsgevonden heeft wordt de mediafile niet herkend! Geheel ten onrechte nam ik aan dat het divx logo op de verpakking inhoudt dat het afspelen of bekijken van divx bestanden mogelijk is; zo ook dat het xvidlogo op de blueraydisk player inhoudt dat het apparaat deze bestanden ondersteunt.

Waarschijnlijk zijn er echter voorwaarden waaronder deze ondersteuning plaatsvindt. Helaas hebben zij er bij Sony mij niet duidelijk kunnen maken welke omstandigheden er nodig zijn om mediabestanden zoals divx of xvid via sony apparatuur te kunnen bekijken.

Via diverse fora, over de gehele wereld wordt dit probleem bij Sony aangekaart, helaas trouwe klanten tellen echter niet. Echter klanten stemmen met de voeten, net zoals in de politiek, uiteindelijk lopen ze weg.

Mocht iemand echter goede ervaringen hebben, dan verneem ik dit gaarne.

profile.country.NL.title
Arthur_Reijn
Lid

Beste,

Binnen divx zijn veel codecs, als we die allemaal zouden ondersteunen dient Sony daar rechten over te betalen en zou het toestel duurder maken.

Los daarvan is Sony actief in film en muziek, dus is de ondersteuning minder breed.

Wil je downloaden en alles afspelen is een mediaplayer een must. liefst zo goedkoop mogelijk en made in China want die nemen het niet zo serieus met betalen voor codecs.

profile.country.nl_NL.title
corennelis
Bezoeker

Beste Arthur,


Hartelijk dank voor je reactie. Je begrijpt precies wat ik bedoel. Waar het om gaat is dat Sony in zijn klantcontacten en via zij marketing, in de vorm van het vermelden van logo's op verpakkingen en in bijgesloten handleidingen doet voor komen of er (brede) ondersteuning is van diverse mediaformaten en compressiemethoden. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor bijvoorbeeld berschrijfbare optische media, waarvoor ik eenzelfde redenatie op kan stellen voor mijn dvdspeler.


Waar het mij om gaat is de vraag welke codecs, in dit geval bv divx of xvid codecs dan kunnen worden gebruikt en op welke manier. Bijvoorbeeld als mijn Bravia divx vermeldt, zelfs via het menu kan registreren, met divx licentie is uitgerust en geregisteerd, hoe krijg ik dan de hardware op welke wijze werkend? Zodat ik met mijn eigen dvdvideobackups en eigen licenties, bv zo'n bestand kan benaderen via het netwerk en niet bijvoorbeeld alleen via een usb stick, die niet groter mag zijn dan 1 Gb met daarop een file niet groter dan in..... een formaat gecompirmeerd met wat voor een codec dan ook, zoek dat verder zelf maar uit....? Kortom wat moet ik doen? Of wanneer mijn Sony BDP s490 op de verpakking logo xvid hd 1080 meldt, wat ik dan als consument mag dan verwachten? Wees daar , als Sony, dan heel duidelijk in, en pas dan geen praktijken toe door als levererancier bepaalde verwachtingen te wekken, door informatie te verstrekken die de gemiddelde consument, ja zelfs de consument met een meer dan gemiddelde kennis, kan misleiden, door de presentatie van die informatie. Dit is iets wat Sony intern zou bezig moeten houden!


Blijft de vraag: Wat moet ik doen, om welke bestanden op wat voor manier werkend te krijgen op mijn sony spullen.


Ik heb nu een bleurayspeler gekocht, een fantastisch apparaat overigens, in de ijdele hoop dat ik mijn Sony spullen nu eens aan de praat krijg op de manier zoals andere hun spullen laten draaien.


Helaas misschien een ijdele hoop,


Wederom mijn neus gestoten?


CorEnnelis