annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Oplossing problemen met sony soundbar (HT-CT780)

johniew89
Nieuw

Oplossing problemen met sony soundbar (HT-CT780)

Na de update had mijn sony soundbar ineens geen geluid meer. Deze heb ik aangesloten met hdmi en een optische kabel. Na het lezen van probleemoplossing in de gebruikshandleiding kwam ik het volgnde tegen.

 

Indien een met de Audio Return Channel (ARC)-technologie compatibele TV is verbonden middels een HDMI-kabel, moet u controleren dat de kabel is verbonden met de HDMI-invoer (ARC)-aansluiting van de TV. Als het geluid nog steeds niet wordt weergegeven of het valt weg, sluit dan de meegeleverde optische, digitale kabel aan en stel [ARC] in op [OFF] in het menu (pagina 17). (Raadpleeg de meegeleverde Beknopte gids voor meer informatie over de aansluiting.)

 

Dit gedaan en nu komt er weer geluid uit de soundbar. 

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Oké, de update had dus de ARC instelling uitgeschakeld. Vreemd, maar goed dat het opgelost is zo. 

testie
Ontdekker

Hier hetzelfde probleem maar ik krijg het niet voor elkaar. Iemand die mij het stap voor stap uit kan leggen? Ik heb zowel de optische als de HDMI in de ARC aangesloten. Ik kan alleen niet vinden waar ik dat uit kan zetten.

johniew89
Nieuw

Dit doe je met de kleine afstandbediening van de sounbar. Klikken op menu dan met pijltjes naar hdmi. Dan klikken op enter. Vervolgens weer met pijltjes tot je arc ziet. Nogmaals enter en kiezen voor off.