annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

kdl-40ex720 tv Bravia Sync werkt niet

OPGELOST
harmus85
Nieuw

kdl-40ex720 tv Bravia Sync werkt niet

Goedendag,

Ik heb een Sony receiver STR-DH720 7.1. De receiver is aangesloten met een nieuwe HDMI kabel 1.4 op HDMI 1 ARC. Als ik de tv op HMDI 1 zet dan kan ik de opties van de receiver aanpassen. HDMI control is ingeschakeld op de receiver en op de televisie. Helaas krijg ik er geen geluid uit. Als ik op de knop Sync druk zijn de opties grijs en kan ik niks vinden. Ik heb de tv gereset, harde reset en naar fabrieksinstellingen. Geen resultaat.

Receiver is getest op een Samsung TV en Philips tv. Daar werkt de receiver meteen zonder problemen. Ik kon via de afstandsbediening het geluid bedienen via HDMI.

Via de Sony tv met bravia sync als ook op de receiver met bravia sync krijg ik er geen geluid uit en de televisie ziet de reciever niet via Sync instellingen.

Hoe kan ik er voor zorgen dat de tv de receiver ziet?

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
dreka72
Ontdekker

Ik heb exact hetzelfde probleem, alleen met een ander soundplate (de HT-XT3) en een andere tv (KD-49X8307C).

Geen geluid en geen BRAVIA SYNC, wel beeld vanaf de XT3 op de TV. Geluid lukt alleen via optische kabel.

 

Is het je nog gelukt om dit probleem op te lossen?

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

harmus85
Nieuw

Nieuwe Samsung tv gekocht en probleem opgelost.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Klinkt alsof de HDMI poort niet goed functioneerd. De EX720 heeft CEC en ARC, dus als dit met een nieuwe kabel niet werkt en het wel werkt op andere toestellen. Dan kan het alleen aan je TV liggen. 

dreka72
Ontdekker

Ik heb exact hetzelfde probleem, alleen met een ander soundplate (de HT-XT3) en een andere tv (KD-49X8307C).

Geen geluid en geen BRAVIA SYNC, wel beeld vanaf de XT3 op de TV. Geluid lukt alleen via optische kabel.

 

Is het je nog gelukt om dit probleem op te lossen?

harmus85
Nieuw

Nieuwe Samsung tv gekocht en probleem opgelost.

dreka72
Ontdekker

Dat is ook een goede oplossing.

Bij mij zat het probleem in het gebruik van een Mede8er in HDMI2. Toen ik die er uit had gehaald had ik ineens geluid.

 

Nu nog uitzoeken of het aan de hdmi-poort, jdmi-kabel of aan de mede8er ligt.....