annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geluid valt weg maar tijdens tv kijken niet!

profile.country.NL.title
GEMIPANA
Ontdekker

Geluid valt weg maar tijdens tv kijken niet!

Beste Mensen,

Onze tv is de KD-49X8309C en de Home Theatre System BDV-N5200W. Ook hebben wij van Ziggo de MB XL.

De TV Is aangesloten met een LAN, en een HDMI van HDMI ingang 4 arc, naar de HDMI arc van de N5200W.

De N5200W is aangesloten met een LAN, een HDMI in 1, naar HDMI out van de MB XL.

MB XL coax in, en de HDMI out van de N5200W.

Hoe is het mogelijk als wij op de dag luisteren via de N5200W, dat telkens enkele seconden het geluid weg valt, maar als wij TV kijken hebben wij die problemen niet. Wat is het probleem en hoe kan ik dat oplossen?

Groet,

Geert

13 ANTWOORDEN 13
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Waarom dezelfde vraag weer stellen? Het was toch opgelost door Ziggo en vanuit de Sony Community dezelfde oplossing?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
GEMIPANA
Ontdekker

Goedemorgen Beste,

Nou ja het was voor mij niet echt goedemorgen. U heeft een paar keer de tijd genomen om mij te helpen daarvoor nog mijn dank. Ik ga niet een bericht posten als er geen problemen zijn maar die zijn er nog steeds! Nadat ik u voor het laatst via de telefoon hebt gesproken om mij met uw kennis van zaken te helpen heb ik contact opgenomen met Ziggo antwoord er zijn problemen met de MB XL Er werd mij gevraagt of ik volgende week vrijdag wilde bellen want het was een serieus probleem waar zij met velen mee bezig zijn om het probleem te verhelpen. Zodra je 1200 belt krijg je gelijk te horen problemen met de Box. Ik wens u nog een fijne en gezellige dag en een fijn weekend.

groet,

Geert

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ik heb niemand aan de telefoon gehad bij mijn weten, ben zoals je ziet in m'n Sony Community gebruikers naam niet van Sony. Maar als de Ziggo helpdesk door de telefoon tegen je zegt dat er problemen op dit moment zijn met de mediabox XL, dan moet je afwachten totdat Ziggo dit weer op gaat lossen. Niemand kan je hier in de Sony Community ermee helpen helaas.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
GEMIPANA
Ontdekker

Goedemiddag Beste,

Sorry voor de verwarring ik was in de veronderstelling dat ik een medewerker had van Sony zelf. Vandaag contact gehad met Ziggo ze gaan het onderzoeken ik wordt vandaag nog terug gebeld. Mijn vrouw is er van overtuigt dat het licht aan de HCC. Vrijdag 15 maart heb ik de HCC gekocht bij de Mediamarkt stel dat het probleem aan de HCC is kan ik deze dan omruilen als ik naar de winkel gaat? De verpakking heb ik niet meer is dat een probleem?

Groet,

Geert

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Dat de verpakking ontbreekt moet je aan MM vragen, ben bang van niet helaas.

Ik denk nog steeds dat het probleem een bedienings fout is, namelijk dat de verkeerde input is geselecteerd.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
GEMIPANA
Ontdekker

Hallo,

Sorry dat ik je steeds lastig valt, hopelijk vind je dat niet storend. Ik ben blij dat er mensen zijn zoals jij die hulp bieden aan ouderen etc.

Kan je mij uitleggen wat input is en waar ik deze optie vind en kan wijzigen, en op welke optie ik die zet. Fijne avond toegewenst. 

Groet,

Geert  

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Met input bedoeld ik in systeeminstellingen HDMI1,2,3 of TV.

 

Gebruikersaanwijzing

 

Verbinding d.m.v. optische kabel uit de Mediabox >>> aansluiting 2 in de N5200

Verbinding d.m.v. HDMI kabel uit de X8309c >>> aansluiting 6 in de N5200

Verbinding d.m.v. HDMI kabel uit de Mediabox >>> X8309c

 

Om dus radio te luisteren zet je de N5200 op TV (het is niet anders).

Als de X8309c aan wordt gezet schakel de N5200 als het goed is automatisch aan en naar de HDMI3 ARC.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Als ik de communicatie zo volgt, lijkt het probleem niet uit de Ziggo box te komen maar uit de verbinding tussen de TV en het Audiosysteem. Het probleem van het onderbreken van het geluidssignaal als je naar de Radio van je AV systeem luistert, treed op indien de TV in zgn. Standby staat. Dit is een zeer lang bestaand probleem van de Sony Bravia TV's. Ik heb exact dezelfde problemen ondervonden met mijn systeem. Een combinatie van de KD-55XD8599 via HDMI/ARC met een Marantz AV receiver. Er zijn 2 oplossingen mogelijk:

1e Een CEC blokker opnemen in de HDMI/ARC uitgang van de TV of

2e De TV verbinden met een optische kabel met de AV receiver i.p.v. de HDMI/ARC verbinding.

Hierbij sluit ik echter niet geheel uit dat de Ziggo mediabox ook voor problemen kan zorgen. 

Om er achter te komen waar het probleem vandaan komt, kun je om de beurt de kabel naar je TV en Ziggo box losmaken om te constateren waar het probleem door wordt veroorzaakt. 

Gr, Arie

profile.country.NL.title
GEMIPANA
Ontdekker

Goedemiddag Arie,

De optishe kabel heb ik geprobeerd geen resultaat. Wat de CEC blokker betreft zijn de meningen van diversen mensen verschillend. Dinsdag komt er een monteur voor de problemen aan de M.B. X.L die heb ik deze week ontvangen omdat de vorige een drama was. Ben benieuwd wat er uit komt en dan kan ik gelijk vragen wat betreft de H.C.C. Bedankt voor je reactie nog een fijne zondag toegewenst.

Groet,

Geert