annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Ziggo certificering KDL-22BX200?

profile.country.nl_NL.title
Tolletje54
Bezoeker

Ziggo certificering KDL-22BX200?

De KDL-22BX200 wordt verkocht met CI+ DVB-C tuner. Op de lijst met Ziggo gecertificeerde toestellen kan ik het toestellen niet vinden. Betekent dit dat de DVB-C voor Ziggo gebruikers voor dit toestel niet te gebruiken is? En hoe kan het dat het ene toestel met een CI+ DVB-C tuner wél en een ander niet gecertificeerd is/wordt? Ik vind dit heel lastig met het kopen van een toestel.

Hoor graag van jullie.

Groet,

Tolletje

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.nl_NL.title
Marc_Jac
Bezoeker

Geachte Tolletje,

Welkom op het nederlandse Sony forum.

Hieronder ziet u alle informatie over ziggo en certificatie van de toestellen:

Achtergrond

De nieuwe serie BRAVIA  televisies van Sony met ingebouwde CI+ common interface zijn door ZIGGO  gecertificeerd voor gebruik met de ZIGGO smartcard en de speciale CI+  module.
Daarmee is het mogelijk om met de televisies van Sony  digitaal (HD)televisie te kijken zonder de tussenkomst van een set-top  box met de daarbij behorende extra afstandsbediening. Het enige wat  hiervoor gedaan hoeft te worden is de CI+ CAM met smartcard in het  hiervoor bestemde slot achter de televisie te schuiven. Vervolgens kan  er direct genoten worden van digitale (HD)ontvangst.

Wat is de Digitale Televisie Module?
De  Digitale Televisie Module is een “dikke” kaart die in een CI+ tv kan  worden gestoken. Deze kaart, in combinatie met een smartcard van ZIGGO,  zorgt ervoor dat de digitale televisiesignalen gedecodeerd worden. Dit  maakt de aparte ontvanger en de daarbij horende afstandsbediening  overbodig.

Hoe werkt het?
De Digitale Televisie Module  vervangt de aparte digitale ontvanger. De ontvanger is namelijk in de  tv ingebouwd, zodat er geen externe ontvanger meer nodig is.

Aan  de zij- of achterkant van de televisie bevindt zich een speciale  aansluiting waarin de CI+ module past. Zodra je de ZIGGO smartcard in de  module plaatst, en vervolgens de module in de TV, kun je direct  digitaal televisie kijken zonder aparte digitale ontvanger. Bijkomend  voordeel is dat alles te bedienen is met één afstandbediening. Alle door  ZIGGO gecertificeerde modellen ondersteunen bovendien High Definition.

Wat ondersteunt ZIGGO?

ZIGGO ondersteunt alle CI+ televisies die door ZIGGO zijn gecertificeerd en uitgerust met een CI+ module.


Hoe makkelijk is het te installeren?
Je  installeert de Digitale Televisie Module heel eenvoudig. Steek de ZIGGO  smartcard in de module en plaats de module in de televisie. Na een  korte installatie van de module en de digitale televisie kanalen ben je  klaar om digitaal televisie te kijken.

Waarom ondersteunt ZIGGO niet alle CI+ TV’s?
De  oude CAMs zullen straks niet werken in CI+ Televisies. Over het gebruik  van de oude CAM in een oude CI Televisie kan Sony blijvende werking  niet garanderen.

Waarom werkt een oude televisie met CI NIET met de CI+ module of vice versa?
De CI+ technologie kan alleen zijn werk doen wanneer zowel de televisie als de CAM deze technologie ondersteunen.
Om  verwarring in de toekomst te voorkomen kunnen de nieuwe CI+ televisies  alleen gebruik maken van de CI+ module. De CI+ televisies werken naast  de CI+ CAM natuurlijk ook met de door ZIGGO gecertificeerde digitale  ontvangers.

Wat gebeurt er met de oude CAM technologie?
ZIGGO ondersteunt deze technologie niet.

Werken alle modellen van Sony met ingebouwde CI+ interface op het ZIGGO netwerk?

De CI+ technologie in Sony TV’s voldoen aan de algemene CI+ norm. ZIGGO stelt tevens  additionele  technische eisen aan CI+ toestellen voor toegang tot het ZIGGO netwerk.  TV modellen dienen door ZIGGO te zijn gecertificeerd voordat een  correcte werking op hun netwerk kan worden gegarandeerd.

Wie bepaald of een Sony BRAVIA model CI+ gecertificeerd wordt voor het ZIGGO netwerk?
De beslissing voor het toekennen van een CI+ certificatie ligt bij ZIGGO.

Mijn huidig Sony CI+ toestel is niet ZIGGO CI+ gecertificeerd, gaat dat nog wel gebeuren?

De CI+ technologie in Sony TV’s voldoen aan de algemene CI+ norm.  ZIGGO  stelt hierboven een aantal additionele technische eisen aan CI+  toestellen om toegang tot het ZIGGO netwerk via CI+ te geven. TV  modellen dienen door ZIGGO te worden gecertificeerd voordat een correcte  werking op hun netwerk kan worden gegarandeerd. De beslissing voor het  toekennen van een CI+ certificatie ligt bij ZIGGO.

Hoe weet ik of mijn nieuwe toestel in staat is het ZIGGO signaal via CI+ weer te geven?

Voor modellen die in 2009 ZIGGO CI+ gecertificeerd zijn kunt U de volgende website bezoeken: http://www.sony.nl/article/ziggo-modellen-2009

Voor modellen die in 2010 ZIGGO CI+ gecertificeerd zijn kunt U de volgende webpagina bezoeken: http://www.sony.nl/article/ziggo-modellen-2010

Werkt mijn niet gecertificeerde toestel met CI+ van ZIGGO?

Sony  kan de werking van niet gecertificeerde BRAVIA modellen niet garanderen  en verleent hier ook geen verdere ondersteuning voor.

ZIGGO  stelt dat ik Sony moet contacteren om een zogenaamde  ‘software/firmware’ update te downloaden zodat mijn BRAVIA model werkt  met CI+

Alleen  nieuwe software/firmware updates voor ZIGGO CI+ gecertificeerde BRAVIA  modellen kunnen een positieve bijdrage leveren aan het functioneren  daarvan. Software/firmware updates voor niet gecertificeerde BRAVIA  modellen zullen geen CI+ gerelateerde problemen op het ZIGGO netwerk  oplossen.

Hoe Controleer ik of mijn Sony televisie de juiste software/firmware heeft?
Je kunt simpel controleren van welke software/firmware het toestel is voorzien door:

  • Schakel het toestel in en druk op de knop HOME van de afstandsbediening om het HOME-menu (XMB(tm)) weer te geven.
  • Navigeer naar "Instellingen" en druk op OK om ze te selecteren.
  • Navigeer naar "Productinformatie" en selecteer.
  • Controleer het versienummer.

De  modeleigen software/firmware en bijbehorende procedures om eventueel uw  Sony televisie te updaten is als download beschikbaar via: http://support.sony-europe.com/TV

Kan  ik een software/firmware update van een ZIGGO CI+ gecertificeerd BRAVIA  model installeren op mijn niet ZIGGO CI+ gecertificeerde BRAVIA model?

Het  installeren van een onjuist type software/firmware update zal geen CI+  gerelateerde problemen op het ZIGGO netwerk oplossen en kan mogelijk  schade aan uw BRAVIA toestel veroorzaken wat buiten de Sony  fabrieksgarantie voorwaarden valt.

Hopelijk is het voor u een stuk duidelijker nu, anders horen wij het graag.

Vriendelijke groet,

Marc

Sony Medewerker.

profile.country.nl_NL.title
twincoil
Bezoeker

Beste Marc,

Ik heb een soort gelijk probleem, of eigenlijk een soort gelijke wens:

Ik heb een aantal jaren terug een televisie gekocht, een model televisie (KLD-32W4000) net voordat de CI+ serie uit kwam denk ik.

Ik begrijp de bovenstaande informatie, en ik weet dat mijn toestel nu niet CI+ geschikt is.

Maar de bovenstaande link voor "de modeleigen software/firmware en bijbehorende procedure om eventueel uw Sony televisie te updaten is als download beschikbaar via:......." brengt mij naar een product informatie/ondersteunings-site waarin dit niet is terug te vinden. Betekent dit dat mijn televisie niet is te updaten?. Of kan je mij verwijzen naar een specifieker-deel van de site die ik nog niet gevonden heb.

Ik zou heel graag de Digitale Televisie Module (CI+) met de smartcard van Ziggo op mijn televisie willen toepassen zodat ik die aparte decoder met extra afstandbediening kwijt ben.

Gaarne je reactie,

Met vriendelijke groeten, Marco