Deel jouw ervaring!
Hallo,
Ik heb een Bravia KDL-32B*400 na het instaleren van de televisie blijken toch een paar zenders op een verkeerde plaats te staan. Hoe kan ik een zender verplaatsen zonder alles opnieuw te doen?
Verder liep mijn geluid via mijn audio installatie dat lukt mij nu niet. Kan het niet of doe ik wat fout.
Alvast bedankt voor jullie hulp,
Ron
Opgelost! Ga naar oplossing.
Zenders verplaatsen:
In principe kan dit bij analoge en bij digitale zenders...
[ maar bij Ziggo Cam CI+ module lijkt het niet te kunnen - ziggo houdt dat tegen ]
... je moet zijn bij Home - Instellingen - Digitaal Set-up - Digitale Programma Sortering
Geluid naar een audio systeem
Ja dat kan. Op verschillende manieren (HDMI, rood-wit kabeltje, optisch uit).
Zie deze link:
http://support.sony-europe.com/tvhc/tv/lcd/lcd.aspx?site=odw_nl_NL&m=KDL-32BX400
daar staan diverse aansluitingsdiagrammen [ maar de meest simpele... alleen TV aan Audio systeem, niks set-top box, niks dvd, recorder, blu-ray whatever .. staat er inderdaad niet tussen! ]
In het menu moet je vervolgens zijn bij:
Home - instellingen - Geluid - Speaker (TV-speaker of Audiosysteem)
Home - instellingen - Geluid - Audio Uit (Vast of Variabel)
Home - instellingen - Geluid - Optisch ( ....)
De eerste bepaalt of je TV-speakers aan of uit staan.
De tweede bepaalt of de volumeknop en mute op je TV-afstandbediening al dan niet de geluidsterkte op je Audio Uit naar je receiver/geluidssysteem beinvloedt. Bij Variabel is dat het geval. Bij Vast is die uitgang altijd even luid, en laat je alle geluidsregeling verder aan de receiver.
De derde is van belang als je meerkanaals 'surroud'geluid ontvangt en dat naar je 2.1 5.1 7.1 geluidssysteem wil doorsluizen.
Sluit je je Sony TV aan op een Sony geluidssysteem met Bravia Sync dan kan er nog meer - afstandbedieningen koppelen en 'partymode' enzo.
Zenders verplaatsen:
In principe kan dit bij analoge en bij digitale zenders...
[ maar bij Ziggo Cam CI+ module lijkt het niet te kunnen - ziggo houdt dat tegen ]
... je moet zijn bij Home - Instellingen - Digitaal Set-up - Digitale Programma Sortering
Geluid naar een audio systeem
Ja dat kan. Op verschillende manieren (HDMI, rood-wit kabeltje, optisch uit).
Zie deze link:
http://support.sony-europe.com/tvhc/tv/lcd/lcd.aspx?site=odw_nl_NL&m=KDL-32BX400
daar staan diverse aansluitingsdiagrammen [ maar de meest simpele... alleen TV aan Audio systeem, niks set-top box, niks dvd, recorder, blu-ray whatever .. staat er inderdaad niet tussen! ]
In het menu moet je vervolgens zijn bij:
Home - instellingen - Geluid - Speaker (TV-speaker of Audiosysteem)
Home - instellingen - Geluid - Audio Uit (Vast of Variabel)
Home - instellingen - Geluid - Optisch ( ....)
De eerste bepaalt of je TV-speakers aan of uit staan.
De tweede bepaalt of de volumeknop en mute op je TV-afstandbediening al dan niet de geluidsterkte op je Audio Uit naar je receiver/geluidssysteem beinvloedt. Bij Variabel is dat het geval. Bij Vast is die uitgang altijd even luid, en laat je alle geluidsregeling verder aan de receiver.
De derde is van belang als je meerkanaals 'surroud'geluid ontvangt en dat naar je 2.1 5.1 7.1 geluidssysteem wil doorsluizen.
Sluit je je Sony TV aan op een Sony geluidssysteem met Bravia Sync dan kan er nog meer - afstandbedieningen koppelen en 'partymode' enzo.
Ik heb op mijn KDL 32BX400 met CI+ Ziggo zowel mijn analoge als digitale zenders verplaatst, ik heb deze pas een week in gebruik, maar krijg wel soms de melding op mijn scherm CI+ ERROR 04 CCK Failed ±30 sec
+ tijdens het opstarten soms problemen zoals dat alles bevriest of dat alleen NL 1 digitaal funtioneert.?
Zou het verplaatsen van die zenders daar mogelijk de oorzaak van zijn..?
Message was edited by: Sonymacintosh
Message was edited by: Sonymacintosh
Je kan de zenders met de CAM CI+ module op een Sony Bravia wel sorteren.
Voor Sony Bravia KDL-40EX720 ga naar instellingen,dan naar systeem settings,klik op fabrieksinstellingen,
Dan krijg je een tabblad om een land te kiezen,klik hier op - bovenaan het tabblad of een ander land maar niet op nederland,bij taalkeuze wel op nederlands zetten.
Volgens mij werkt dit bij alle Sony Bravia TV voorzien van een CAM CI+ module waar de zenders
normaal niet te sorteren zijn.
Ook na het updaten van de firmware (00000100_0770046a van 26 december 2011) op mijn Bravia 32EX720, was verplaatsen van de digitale zenders niet mogelijk.
Ik heb toen de tip van nico.557 opgevolgd:
Via Instellingen > Systeeminstellingen > Autostart het land op Duitsland gezet, taal op Nederlands en de verdere gegevens weer ingevuld. Daarna kon ik de zenders verplaatsen.
Overigens, Ziggo ontkent dat zij het verplaatsen blokkeren: 'Dit betekent dat uw TV ten onrechte 'denkt' dat de instellingen goed zijn, wat wordt veroorzaakt door de software dat [die] de fabrikant op uw TV heeft geinstalleerd'.
Het is mij een raadsel waarom Sony deze optie voor Nederland heeft geblokkeerd.
Message was edited by: allardbo
Message was edited by: allardbo