annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wifi verdwenen en onvindbaar. Sony Bravia KDL-43W755C

Fransvaneck123
Ontdekker

Wifi verdwenen en onvindbaar. Sony Bravia KDL-43W755C

Beste Allen,

 

sinds een paar dagen is mijn wifi verbinding die ik had met mijn tv (KDL-43W755C) opeens verdwenen en niet meet te vinden in de scan lijst.

Ik heb overal gekeken, de tv terug gezet naar fabrieksinstellingen, en router opnieuw aangezet end, maar niks werkt. Ben tegen de radeloosheid aan. 

 

Herkent iemand misschien dit probleem? Ik hoor het graag.

 

Groet, Frans

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Wordt er niet een te hoog kanaal voor de wifi gebruikt van de router?

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Fransvaneck123
Ontdekker

Hi!

 

Hoe bedoel je precies 'een te hoog kanaal' ?

 

Ik heb deze wifi connectie van mijn router de afgelopen maand zonder enige problemen gebruikt trouwens. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als de router zo is ingesteld dat deze rond zich heen kijkt naar een vrij kanaal, kan het voorkomen dat de router een te hoog kanaal voor het toestel uitkiest.

 

Op welke kanaal staat de  router?

Geen last dat de buren toevallig ook op dit kanaal zitten?

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
robertdewolff
Ontdekker

Met mijn 49x8309 ben ik ook vaak mijn verbindingen kwijt. Alle andere apparaten hebben een lange lijst met routers en accesspoints die die ziet maar de tv niet.

 

Als ik de tv restart dan ziet hij mijn eigen accesspoint wel (de gewone én de 5G). Dan kan ik verbinden. Na een periode, bijvoorbeeld de volgende dag, ziet de tv geen accespoints meer.

 

Ik heb het opgegeven en er een kabel ingestopt (Deze kan hij soms ook niet goed vinden trouwens...)

ralph1976
Lid

Op 2.4 GHz vind de Sony het signaal niet indien deze op kanaal 13 is ingesteld. Alles hier beneden gaat goed.

Op 5 GHz heb ik ook wat issues, maar het meeste succes heb ik op kanaal 44-48. 

 

Moet zeggen dat indien ik de tv nu herstart dat hij ook weer snel het signaal oppikt (dit was voorheen niet het geval)

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Klopt. Alles boven kanaal 13 wordt niet gezien. 

 

Sommige routers regelen automatisch hun radiokanalen. Als ze dan 13 kiezen, is dat de reden voor onvindbaarheid.