annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

VA of IPS paneel in de XG85 series

RemcoVM
Nieuw

VA of IPS paneel in de XG85 series

Ik ben al een tijd bezig met de juiste tv zoeken binnen mijn budget en de XG85 serie uit 2019 spreekt mij erg aan. Ik zoek een 55 inch scherm en kom nu achter zoveel verschillen binnen de XG85 serie dat ik niet meer weet wat ik moet. 

 

Mijn voorkeur gaat uit naar een VA paneel omdat deze betere zwartwaarden en vaak ook een betere helderheid bieden ten opzichte van IPS panelen. Nu krijg ik op de grotere sites zoals rtings.com en displays specifications te zien dat er voornamelijk IPS panelen worden gebruikt in de XG85 serie maar er wordt ook aangegeven dat er soms modellen zijn van 49 en 55 inch die VA gebruiken. De modellen die groter zijn dan 65 inch gebruik volgens de sites per definitie VA panelen. 

 

De XG85 modellen zijn de volgende: XG8505, XG8577, XG8588, XG8596 en de XG8599. Alleen dit is al verwarrend omdat er nergens grote verschillen worden gemeld. Ik heb ook al gebeld met Sony maar ze konden me geen antwoord geven welke van deze modellen, als er niet al onder de specifieke modellen verschillen zijn, een VA of een IPS paneel gebruiken. 

 

Kortom; het is ontzettend onduidelijk welke tv nu de juiste keuze is. Ook zijn er vaak nog prijsverschillen tussen de verschillende modellen terwijl er nergens te zien is wat de verschillen dan zijn . Kan iemand me hiermee verder helpen of tips geven hoe ik dit in de winkels, waar vaak erg veel licht is, kan testen? Ook in de winkel kon me hier namelijk geen eenduidig antwoord op worden gegeven. 

 

Graag zou ik wat verduidelijking willen! Alvast bedankt!

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De XG85 heeft een IPS paneel volgens deze bron.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!