annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Timeropnames langer dan uitzending

profile.country.nl_NL.title
vrowdy
Bezoeker

Timeropnames langer dan uitzending

Ik heb een hele mooie Sony Bravia tv die extern op USB kan opnemen. Heel handig, alleen ik heb 1 grote wens: timeropnames zouden ook 5-10 minuten eerder moeten kunnen beginnen en eindigen. Nu mis ik steeds het begin of het einde van een uitzending, omdat dit nooit tot op de minuut nauwkeurig is met de EPG. Enige optie is om de hele timeropname er handmatig in te zetten, maar dat is erg omslachtig. Je moet dan zelfs het zendernummer heel lastig invoeren. Nat het instellen een timer via de epg kun je nog wel de dag aanpassen (meerdere dagen) en de tijdstippen staan keurig getoond, maar staan daar vast. Als je daar wel bewerkbaar zouden zijn, was het al opgelost.

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Goede suggestie.

profile.country.nl_NL.title
Lucien_Bov
Bezoeker

Beste Hr/Mevr Vrowdy,


Welkom op het Sony Forum.

Op dit moment is het inderdaad zo dat er geen aanpassing kan worden gedaan

in de instellingen die de guide doorgeeft.

Wellicht dat dit in de toekomst met een update verholpen kan worden

en de tijd gevarieerd kan worden met bijvoorbeeld 5 of 10 min eerder/later. 
Tot dat deze mogelijkheid geimplementeerd wordt in de TV kunt u het inderdaad

alleen maar met de handmatige instelling doen.

Wij zullen dit in elk geval als idee opnemen in ons bestand.


Met vriendelijke groet,

Lucien

Sony Medewerker.

Message was edited by: Lucien_Bov

Message was edited by: Lucien_Bov

profile.country.nl_NL.title
vrowdy
Bezoeker

Bedankt voor jullie reactie!

Deze staat met stip bovenaan op mijn wensenlijst, want eigenlijk is praktisch de hele EPG-Timeropname functie nutteloos, omdat het programma niet volledig wordt opgenomen.

En dat is jammer, want het is een erg mooie en handige functie natuurlijk. Zonde om die onbruikbaar te laten zijn :slight_smile:

profile.country.nl_NL.title
efoppen
Bezoeker

Ik sluit mij helemaal aan bij deze wens die deze opnamefunctie werkelijk bruikbaar zou maken. Tegelijkertijd graag de gerelateerde functie om programma's als series te herkennen en zodoende altijd op te nemen. Mijn Microsoft Windows Media Center doet dat al een jaartje of 7 dus zo heel ingewikkeld zou dat niet hoeven te zijn.

profile.country.nl_NL.title
Mickeyvdb
Bezoeker

Is er inmiddels al wat meer bekend over wanneer deze functie wordt toegevoegd.

Het opnemen op een HDD vanaf de TV is schitterende functie maar wordt door het ontbreken van de tijdsaanpassing een beetje teniet gedaan.

Weet Sony al wanneer deze aanpassing opgenomen wordt in een nieuwe firmware ?

profile.country.nl_NL.title
vrowdy
Bezoeker

Zou ik ook graag willen weten.

De opname-functie vanuit de EPG is zo compleet onbruikbaar, geen enkel programma (...) start en eindigt exact om de tijd die in de EPG staat. Begrijp ook niet dat zoiets niet in eerste tests gevonden wordt.

Sony doet heel veel moeite om opname mogelijk te maken en komt tot 99% functionaliteit (wat vast vele uren programmeerwerk heeft gekost), maar maakt het door die laatste 1% dan niet te doen, compleet onbruikbaar. Dat is toch zonde van alle tijd die erin gestoken is? Dus ik zou zeggen: maak gewoon in dat 'ene scherm' waarin de bevestiging staat van wat je gaat opnemen, alsnog de velden 'starttijd' en 'eindtijd' bewerkbaar. En een standaard instelling waarmee je 5 minuten voor start en 10 minuten na einde kan instellen er nog even bij is dan nog wel zo praktisch (maar niet eens nodig).

De handmatige timer is gewoon geen optie, dat is erg omslachtig. Je moet dan het nummer(!) van de zender weten en ook heb je dan geen mooie naam van het programma op je harde schijf.

dus als een Sony programmeur nog 5 minuutjes overheeft, dan graag...

wavebeamdriver
Ontdekker

Hello, is er voor dit probleem anno december 2015 eigenlijk een oplossing? Enige jaren geleden gebruikte ik een Sony CD-R video toestel met ShowView, die functie werke beter dan de timer opname in mijn KDL-32W705C. :slight_frown:

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Met een timeropname kun je in het menu de tijden aanpassen. 

Stel jouw programma is op TV van 12:00 - 13:00 uur. Stel je dat in als timer. Vervolgens naar het timeroverzicht en het programma selecteren wat in de wacht staat. Daar pas je de begin en eindtijd aan. 

wavebeamdriver
Ontdekker

Bedankt voor de info. Deze manier van doen werkt.

 

Jammer dat er geen mogelijkheid wordt geboden om achteraf de opnames te bewerken. Om er de delen die teveel zijn opgenomen af te knippen en de bestandsnamen te wijzigen.

 

mvg.

 

WBD