Deel jouw ervaring!
Ik heb vorige week een KDL40EX721 aangekocht maar het draadloos verbinden met het thuisnetwerk lukt niet.
Ik heb draadloos internet, een laptop en wil graag een draadloos verbinding maken met de bestanden van mijn laptop om deze op tv af te spelen. Draadloos verbinden van tv met internet is gelukt.
Als ik ga naar instellingen - netwerk - thuis netwerk installatie -krijg ik bij instellingen serverweergave: servers kunnen niet worden herkend. Dan ga ik naar options - lijst bijwerken maar dat lukt niet
Bij diagnose resultaten -staat telkens: serverresultaten mislukt.
Heeft het iets te maken met de proxyserver? die staat nl niet aangevinkt op mijn laptop.
Avast bedankt.
Op je PC moet je een programma hebben draaien als DLNA server, en je moet er je mediabestanden in bepaalde directories mee delen.
Windows Mediaspeler versies 11 en hoger kunnen dit (google maar... xp, vista, win7 net een beetje anders), dat moet je dan wel aanzetten.
Er zijn ook andere programmas te vinden voor op de PC die DLNA server zijn.
De TV kan alleen via DLNA protocol, alleen mediabestanden van bepaalde typen afspelen van je computer. Zie ook de instructies in de Sony Ondersteuning deel van deze website (link midden boven dit forum)